Vi ser att du använder en webbläsare som vi inte stöder. Webbplatsen kanske därför inte visas som den ska.Vi stöder följande webbläsare:
Windows: Internet Explorer, Mozilla Firefox, Google Chrome. Mac: Safari.

Grand Bahia Principe La Romana

Spara
Dela
Resenär (4896)
Pool och strand (1463)
Storyboard
Översikt
  • Utmärkt37 %
  • Mycket bra33 %
  • Medel17 %
  • Dåligt7 %
  • Hemskt6 %
  • 4 mars 2015
    “Fantastiskt bra Hotel med bra belägenhet!”
Hotellets webbplats
E-post till hotell
Ctra. San Pedro - La Romana, Km 12. República Dominicana La Romana, Km 12, El Soco, San Pedro de Macoris Dominikanska Republiken Visa på karta
BEKVÄMLIGHETER
Wifi
Fri parkering
Frukostbuffé
Luftkonditionering
Precis vid stranden
Pool
Rökfria rum
3.5-stjärnigt boende
Mer information
Besök hotellets webbplats
Erbjudanden från Grand Bahia Principe La Romana
Specialerbjudande: Klicka för mer information
{"scriptFlags":null,"containerAttributes":null,"containerClass":null,"widget":{"divClasses":"prw_rup prw_ibex_photo_carousel","js":{"handlers":"(ta.prwidgets.getjs(this,'handlers'))"},"dust":{"nav_controls":"ibex_photo_carousel__nav_controls"},"name":"ibex_photo_carousel","template":"ibex_photo_carousel__widget","moduleList":["handlers"]}}
Omdömen (4 697)
Filtrera omdömen
1 007 resultat
Medlemsbetyg
391
357
155
59
45
Resenärstyp
Tid på året
SpråkSvenska
Fler språk
391
357
155
59
45
Läs vad resenärer säger:
Filtrerasvenska
Listan uppdateras ...
15 av 1 007 omdömen
Omdömet skrevs 4 mars 2015

Mycket bra Hotel på Resort vid La Romana. Stora bra rum med fina sängar och bra badrum en liten sittgrupp plus balkong med bord och stolar som vätter mot Poolområdet med underbart vackra planteringar.Stor bufferestaurang för frukost lunch och middag.Tre st a´la´carte restauranger på området.plus...Mer

Tack Bertil B
Svar från Customer S, Guest Relations Manager för Grand Bahia Principe La RomanaSvarade 5 mars 2015

Kära Bertil, Vi vill tacka för att vi har fått din recension om din senaste vistelse hos oss. Det är verkligen ett nöje för oss att veta att du haft din semester på vårt Resort. På uppdrag av vår General Manager och alla våra medarbetare...Mer

De här omdömena har maskinöversatts från engelska. Vill du visa maskinöversättningar?
Omdömet skrevs 2 augusti 2017 från mobil enhet

Jag bodde nyligen här med 16 medlemmar av min familj, trädgården hotellet en vacker och mycket väl omhändertagen det finns personal som alltid rengöring och att göra resort ser bra ut, rum är mycket rymliga och mini bar är fyllt dagligen, poolen är stort och...det är där vi tillbringade större delen av våra dagar att personal som arbetar med pool bar och den animerade team är utmärkt särskilt dracula och hela familjen att delta i daglig verksamhet samuel de får, stranden var också mycket god även om vattnet var lite grumligt. Maten i buffén restaurangen var mycket bra med ett stort utbud, och det vart afton underhållningen var mycket bra som vi är personalen som jobbade i lobbybaren. Jag skulle definitivt rekommendera detta holiday min familj och jag hade en fantastisk tid tack vare att din typ vänlig medlemmar av personalen dracula och samuel på den animation team , den hotel var vacker och jag kommer att vara tillbaka i den framtida för en annan semester.Mer

Svar från Customer S, Director de Relaciones con Clientes för Grand Bahia Principe La RomanaSvarade 4 augusti 2017
Google-översättning

Mer

Omdömet skrevs 2 augusti 2017 från mobil enhet

Hotel är härjade med dåliga servicen tvärsöver styrelsen. Det finns många dolda avgifter och hotellet är tvivelaktigt drivet " all inclusive " till den punkt det finns en hel meny för drycker som kan bara uppnås genom betalning. Underhållningsteamet: Det värsta underhållningsteamet jag har sett...i de 10 åren har jag varit komma hit. De inte tala ett ord engelska och inte interagerar med gäster. Jag såg mer livlighet team arbeta ut i den gym sedan runt poolen. Restauranger: Maten varierar från natt till natt. De är oftast kall och inte höll var välfyllt. Lunchbuffén lider det mesta från detta. Servicen var verkligen hemskt att de point vi skulle lägga våra egna bord och hälla upp våra egna vatten. Vattensporter: än en gång hemsk service. Personalen var alltför påträngande med tips, till den grad de vill inte ens gör sitt jobb såvida du inte betalar dem. Endast en segla båten fungerande gjorde att få chansen att segla omöjligt. Rum: Sovrummen var förvånansvärt trevlig. Mycket rent och rymligt. Men det positiva resultat är kort levde när du inser det AC inte pendlar arbete, du har att betala $ 4 en dag för den värdeskåp (ja det är typiskt rätt. Det första hotell jag har varit på med mage att göra dig betala för de säkert) . De i princip kraft du att betala detta som om du gör inte de vägrar alla ansvar när det städerskan stjäl dina grejer. Tv:n är på upprepa. Jag har vakat käkar 4 nätter i en rad nu. Inget varmvatten så bli inte förväntar sig några avkopplande bad. Vår ytterdörr visste inte ens stänga ordentligt sedan den stupade. Detta resulterade i en massiv mosquito fråga. Minibar innehåller inte sprit. Vårt rum hade har havsutsikt vilket är alltid välkomna Strand: ren strand med ingen ful parasoller. Det finns en beach bar i ena änden som var väldigt praktiskt. Blev Tyvärr inga servitörer erbjuder drycker kom till ditt sängar som ive hade på andra hotell. Havet var äckligt. -Id för kändes mer bekväma med ett dopp utanför kusten vid Blackpool. Det är som simning i en tjärn. Du kan inte se din egen hand under vatten. Medan de arbetar hårt för att ta bort sjögräs utanför stranden är vattnet så smutsigt det är ett skämt. Du kan promenera ner kusten cirka 300 msek och hitta klart vatten som andra att filtrera vattnet i resorts sandsäckar simområde. Ingen aning vem som såg ut på det avsnittet av kusten och bestämde oss för att hålla mig en hotel på det Bullrigt frukostrum Pool: Jag kommer att börja anrop av vågar jag säga det " rasist " personal i baren. Såvida du matchade en viss beskrivning och talar spanska kan ni utforska skogsreservatet väntar i baren som folk kommer och går med flera rundor av drycker innan du till slut kan du bli serverad. Poolen är härjade med lokalbefolkningen som utnyttjar icke sportsmannamässigt sätt att göra den mycket obekväma att andra gäster. I dag finns det hade växt män kastade drink flaskor i trängseln i personer i baren. En vän klagade till ledningen och de gick utanför utan några bekymmer i världen. Det finns en verklig kulturkrock av folk och tyvärr såg det företagen som betalar mest och bo i 2 veckor lös ut. Lokalbefolkningen verkar komma i dagen passerar till upplägget av en är på medan forgin turister säljs en mer fridfulla karibiska upplevelse. Hotellet kan inte tillgodoser både och detta leder till en stor majoritet av människorna missnöjd. Jag kommer förhoppningsvis uppdatera recension snart med foton -id har strömmat till DR de senaste 10 åren. Varje år jag har bott på olika hotell i både den norra och södra sidan av ön. Från min erfarenhet skulle jag rekommendera att folk undersöka de alternativa hotell tillhandahåller som RIU eller drömmar och undvik detta hotell till varje pris.Mer

Svar från Customer S, Director de Relaciones con Clientes för Grand Bahia Principe La RomanaSvarade 2 augusti 2017
Google-översättning

Mer

Omdömet skrevs 30 juli 2017

Vi bodde här Påsk 2017 , vacker resort. Stranden var underbar men vädret var mulet och inga sol hela veckan. Oh well, det var fortfarande avkopplande för säker. Restauranger, rummet, underhållning var alla bra. Inga klagomål utom rummet var inte förenligt med varmt vatten. Utmärkt...kvalitet resort och priset.Mer

Svar från Customer S, Director de Relaciones con Clientes för Grand Bahia Principe La RomanaSvarade 2 augusti 2017
Google-översättning

Mer

Omdömet skrevs 30 juli 2017

Sammantaget var det en fantastisk semester. Vi är en familj på 5 med 3 tonåringar och njöt av de flesta av de saker på denna resort. Vi bodde i 7 dagar, lördag till lördag. Rum: Vi hade 2 angränsande rum i 1500 års på andra...våningen som lade oss ganska mycket i mitten. Rummen var rymliga och rena vid ankomsten. Vår huvudsakliga var dörren gled av runt gångjärnen och när vi talade med gästservice de hade någon komma och reparera den omgående. Våra städerskan bara städas våra rum 3 x som var bra. Anledningen till detta var ännu men de är det direkt på morgonen hon verkade aldrig komma till våra rum förrän mellan 4 - 18:00 vilket är när vi skulle åka tillbaka för att slappna av & dusch och gör dig redo för middag. Vi vill bara be henne för kylskåp Internet kostade pengar och rena handdukar och att arbetat för oss. Underhållning: Den visar på kvällen var ett typisk resort med olika teman shower och var roliga att titta på. De alltid inblandade den publik innan de visar startad och gav ut ur lite priser, vi fick 4 : ) Stavros Dimas (Underhållning Manager/värd) var fantastisk. Han tog med min dotter upp med honom och hade den publik sjunga Happy Birthday till henne på hennes födelsedag och komma ihåg hennes namn efter att varje gång han såg henne som gjorde henne att känna sig speciell. Han är också mycket energisk, rolig och underhållande. Poolenkanten underhållning varje dag var bra. De alltid fick alla inblandade även om du tvekade och gjorde det roliga. På toppen av dina typiska aerobics, danslektioner och volleyboll de hade också roliga överraskningar som bull riding, en dunk tanken och en Spiderman studsig vattenrutschbana i poolen. En dag hade de ett lotteri, som införts och bekräftad alla medarbetare och gav ut priser (vi fick 3 - 2 tröjor och en mössa) . De är även gav ut ur flera flaskor av rom, champagne, massage och romantiska beach side middagar! ! Pool Bar: Det fanns ju naturligtvis alltid upptagna, men personalen fanns det bra, särskilt Elisabeth. Hon var snabb att servera dig och om hon var mycket välbesökt hon fortfarande erkände du med ett leende så att du visste hon skulle vara som serverar du som snart som hon var gjort. Den enda nackdelen var att det fanns ingen pool side service för drink beställningar. Vi har haft denna på flera av hotellen och det är alltid trevligt att ha någon komma runt och se dricka beställningar. Mat: Den buffé var bra och alltid ett bra urval. Jag tycker att flertalet resorts erbjuder ungefär samma typer av mat och vi blev inte besvikna. De servrar var uppmärksam, speciellt Aderlin som gjorde vår tabell skratta och gav bra service. Jag ville inte hittar några av de andra servrarna att verkligen interagera mycket med oss utom för att säga hej och erbjuder drycker. Vi åt på alla 3 en la cartes, Medelhavet, italienska, och Gourmet. De var alla bra, vår favorit var den Gourmet. Presentation av maten var bra och det fanns alltid någon att fråga hur allt var. Det var definitivt ett språkbarriären, som var en aning svårt men de var alltid vänliga. Den värdinna (inte komma ihåg hennes namn, mycket vacker, blondish hår) var otroligt vänlig och gick ut över hennes sätt att arrangera den personal att sjunga till min dotter på middag för hennes födelsedag. Renlighet: Personalen är alltid arbeta på den trädgård städning, att plocka upp koppar, etc. Pool: Den pool är stora och vackra; men, det var ganska smutsigt. I början morgon fanns det en hel del bird poop, döda insekter och hårtork. Hela dagen det finns alltid en personal spelpressen green bubbel grejer i one avsnitt av poolen (inte säker om det är renare att de använder bygga upp? ? ? ) . De är mycket strikt med poolen timmar. Vi anlände sent lördag och barn åkte dit under den liten pool ca 9 : 00:00 och fick veta att de var tvungna att komma ut. Också, de städar det i den morgon och du har att vänta ända till, jag tror 9 till gå i. Vi stiger upp tidigt, gå för frukost runt 7 - 7 : 30 och jag vill åka till pool direkt efter så det var lite frustrerande. De hade slangar, etc. ligger alla runt och vill spray under du stol även om din saker var det. Strand: är vattnet grumligt och du kan inte se till botten. Vi var lite väl medvetna om detta innan jag åkte, men på bilderna på deras hemsida ser annorlunda så vi blev besvikna. Vi inte tillbringa någon tid på stranden annat än att mata fisken off the pier och att använda kajaker. De män som arbetar där öppet pekade på sin dricks jar och även frågade min son, för hans dricks. Jag hittade detta oförskämd. Vi ger dricks ofta även på resorts, men vi gick ner i våra badkläder passar, de bara lämnade över oss liv jackor och det gjorde min son att kännas lite knöligt som han var ensam och de var påstridig med detta. Gästservice: Incheckning gick snabbt och effektiv. Daliana var extremt välkomnande och alltid ha frågat hur vår vistelse var och om det fanns något mer att de kunde göra. Hon verkligen verkade omsorg. Utflykter: Vi bara gjorde det La Hacienda, vilket var utmärkt - omdöme gjort separat. Elias var vår kille som vi bokat med. Han var fantastisk. Han kom alltid att tala med oss varje dag att han hade arbetat oavsett om vi var bokningen eller inte. Definitivt såg fram emot att se honom varje dag. Slutligen - lokalbefolkningen på resorten, enormt fråga. Lördag verkar vara dag för detta. Vi anlände sent de första lördagen och gick till den buffé runt 8 : 30 . Det var en kö upp utanför dörren. Vi kom in i linje och en av lokalbefolkningen vinkade över personer och nästa sak man visste ungefär 12 personer hoppade i framför oss och bara kunnat drivas igenom. Värdinnan på framsidan när jag frågade sa bara, " ja, det är alltid denna livliga " och ignorerat detta. På lördag var vår avresa dag. Vi packade upp och gick till få lunch runt 12 : 00:00 at the beach buffé och det var poolen så var löjligt mycket välbesökt, som metallburkar. De hade en vatten skjut upp och det var puttade runt poolen med barnen att vi inte hade sett hela veckan. Jag gick till den största buffé att få glass och det var fullsatt med lokalbefolkningen. Medan de väntar utanför för få vår transport tillbaka till flygplatsen, vi såg just bil efter bil släpper av familjer. Den parkering mycket var så full att bilar var parkerade alla längs den entré sätt tillbaka till den gate kommer in i den resort. Jag håller inte med det här vid alla. Vi tillbringar ytterligare tusentals av dollar och använda vår semester tid att gå till dessa platser och sedan det finns ingenstans att sitta på den poolen eller äta och de är oförskämda, jag hatar att inkludera alla i detta, men så långt som är alla som jag har sett. Tyvärr, det här skulle vara min anledning för inte att återvända. Jag var tacksam att ha en sen flygning i och tidigt ut, men vi brukar anlända ställen lördag morgon och lämna sent lördag och det här vill förstöra det för mig.Mer

Svar från Customer S, Director de Relaciones con Clientes för Grand Bahia Principe La RomanaSvarade 2 augusti 2017
Google-översättning

Mer

Visa fler omdömen
Om
Hotellklass
Kontaktinformation
Bekvämligheter
HOTELLEGENSKAPER
Pool
Restaurang
Fitnesscenter med gym/träningsrum
Precis vid stranden
Fri parkering
Spa
Bar/lounge
Affärscenter med tillgång till internet
Bankett-rum
Barnaktiviteter (barn-/familjeanpassat)
Barnpassning
Bubbelpool
Concierge
Flerspråkig personal
Flygplatstransport
Frukost tillgängligt
Golfbana
Kasino och spel
Kemtvätt
Konferensanläggningar
Luftkonditionering
Minibar
Mötesrum
Tennisbana
Tvättservice
Utomhuspool
Rumservice
Kostnadsfritt höghastighetsinternet (wifi)
Frukost ingår
Rumstyper
Sviter, Rökfria rum, Handikappanpassade rum
Hotellklass
Kontaktinformation
Rumstyper
Sviter, Rökfria rum, Handikappanpassade rum
Antal rum
400
Prisklass
107 US$ - 322 US$ (Baserat på genomsnittspriser för ett standardrum)
Kallades tidigare
Santana Beach Resort
Kallas också
Gran Bahia Principe La Romana Hotel La Romana
,
Santana Beach Resort
,
La Romana Gran Bahia Principe
Plats
Karibien > Dominikanska Republiken > San Pedro de Macoris Province > San Pedro de Macoris > El Soco
Hotellklass
Kontaktinformation
Rumstyper
Sviter, Rökfria rum, Handikappanpassade rum
Antal rum
400
Prisklass
107 US$ - 322 US$ (Baserat på genomsnittspriser för ett standardrum)
Kallades tidigare
Santana Beach Resort
Kallas också
Gran Bahia Principe La Romana Hotel La Romana
,
Santana Beach Resort
,
La Romana Gran Bahia Principe
Plats
Karibien > Dominikanska Republiken > San Pedro de Macoris Province > San Pedro de Macoris > El Soco
Bilder
Resenär (4 896)
Pool och strand (1 463)
Svit och rum (665)
Middag (367)
Familje- och lekområden (77)
Bekvämligheter (76)
Företagscenter och evenemangsrum (15)
I närheten
Hotell i närhetenSe alla 459 hotell i Dominikanska Republiken
Luxury Bahia Principe Bouganville
3 023 omdömen
0,23 km bort
Howard Johnson San Pedro de Macorix
16 omdömen
12,64 km bort
Albatros Club Resort
119 omdömen
20,3 km bort
Hostal Silvestre
26 omdömen
20,49 km bort
Restauranger i närhetenVisa alla 2 428 restauranger i Dominikanska Republiken
Salitre Restaurante
16 omdömen
11,45 km bort
La Ceniza Restaurante & Pizzeria
49 omdömen
11,75 km bort
El Meson
230 omdömen
21,78 km bort
Beach Club Playa Nueva Romana
72 omdömen
0,55 km bort
Sevärdheter i närhetenVisa alla 1 587sevärdheter i Dominikanska Republiken
Cueva de las Maravillas
452 omdömen
13,68 km bort
Centro Historico Ron Barcelo
92 omdömen
23,91 km bort
Playa Guayacanes
242 omdömen
25,11 km bort
Juan Dolio Beach
574 omdömen
25,35 km bort
Få snabba svar från personal och tidigare gäster på Grand Bahia Principe La Romana.
Obs! Frågan publiceras offentligt på sidan för Frågor och svar.
Skicka in
Riktlinjer för publicering
Rumstips
"Bästa rummen vetter mot poolen. WIFI funkar lite si så där."
Läs omdöme
Är detta ditt TripAdvisor-objekt?
Äger eller förvaltar du den här verksamheten? Registrera dig som ägare utan kostnad för att svara på omdömen, uppdatera din profil och mycket mer. Registrera dig för ditt objekt