TripAdvisor för restauranger

Läs mer om hur du lockar fler hungriga middagsgäster till din restaurang med resurser, bästa tillvägagångssätt och tips om hur du får ut så mycket som möjligt av TripAdvisor.

Nytt och spännande

Populära

Så här konfigurerar du direktmeddelanden från matgäster

Så här konfigurerar du direktmeddelanden från matgästerFörutom att lämna ett offentligt omdöme på TripAdvisor kan matgästerna dela sin feedback med dig direkt i din TripAdvisor-inkorg. Så här ställer du in och tar emot direktmeddelanden från matgäster.

Vad är direktmeddelanden?

Matgäster kan nu skicka ett direktmeddelande till dig förutom att lämna ett offentligt omdöme. De kan erbjuda specifik feedback som de helst inte vill dela med sig av offentligt, nämna en anställd vid namn eller lägga till ytterligare en kontext om omdömet som de vill att du ska känna till. Direktmeddelanden visas inte på ditt offentliga TripAdvisor-objekt – det är bara ett sätt för dig att få ytterligare feedback om din restaurang.

Därifrån kan du fortsätta konversationen via din inkorg. Det här svaret publiceras inte på ditt offentliga TripAdvisor-objekt som ett svar från företaget gör.

Konfigurera direktmeddelanden

Du måste aktivera direktmeddelanden för att få meddelanden från matgäster. Endast en person från en viss restaurang kan svara åt gången, så se till att du diskuterar med din personal om vem som är bäst på att svara å restaurangens vägnar. Om du ångrar dig ska du inte oroa dig – du behöver bara be den nya kontaktpersonen att följa stegen nedan.

Här är vår steg-för-steg-guide om hur du konfigurerar direktmeddelanden:

  1. Du får det här meddelandet endast om du först har gjort anspråk på ditt TripAdvisor-objekt – Det är enkelt och kostnadsfritt att göra det här.
  2. När du har gjort anspråk på ditt objekt ska du logga in på hanteringscentret. Ett avsnitt med titeln Meddelandeinställningar visas under avsnittet Företagsuppgifter på startsidan.
  3. Klicka på knappen Aktivera direktmeddelanden och markera rutan för att ange att du är kontaktpersonen för alla direktmeddelanden från matgäster.

Om du har stängt av TripAdvisors privata meddelanden via din TripAdvisor-inkorg måste du gå till dina profilinställningar och aktivera dem igen för att kunna ta emot de här meddelandena. Klicka på knappen Gå till inställningar för att göra det.

När du har aktiverat direktmeddelanden bör du se ditt namn – eller namnet på en av dina personalmedlemmar – som kontaktpunkt under Meddelandeinställningar.

Om en annan medlem i ditt team är kontaktperson kan du när som helst ändra det genom att klicka på namnet och sedan markera rutan för att ange att du är kontaktpunkten.

Om du vill se och svara på dina direktmeddelanden klickar du på ikonen för inkorgen i det övre högra hörnet i hanteringscentret. Läs mer om våra tips för att svara på dina direktmeddelanden här.

Senast uppdaterad: 3 maj 2019

De första tre sakerna du bör göra efter att du gjort anspråk på ditt objekt

De första tre sakerna du bör göra efter att du gjort anspråk på ditt objekt När du har gjort anspråk på ditt kostnadsfria verksamhetsobjekt kan du komma igång med din profil med de här tre enkla stegen.

Nu när du har gjort anspråk på ditt objekt har du tillgång till en mängd kostnadsfria verktyg som hjälper dig att få ditt företag att växa. Här kan du logga in på hanteringscentret, där du kan svara på omdömen, överföra bilder, uppdatera företagsinformation som öppettider eller menyer, spåra dina resultat och mer därtill.

De här tre enkla uppgifterna bör hjälpa dig att komma igång – och de bör bara ta några minuter:

1. Dubbelkolla din objektsinformation

Se till att ditt objekt är uppdaterat genom att gå till fliken Hantera objekt i hanteringscentret. Där kan du uppdatera din webbplats, ditt telefonnummer, dina öppettider, din meny och alla bekvämligheter du erbjuder som parkering eller terrass. Alla ändringar du gör bör vara aktiva på webbplatsen inom några dagar.

Läs vår detaljerade guide om hur du uppdaterar ditt objekt här.

2.Överför bilder

Matgäster handlar med ögonen. Att överföra bilder på din restaurang är ett snabbt och enkelt sätt att göra ditt objekt mer spännande och intressant för potentiella matgäster som letar efter en restaurang som din. Faktum är att bara en enda bild från ledningen kan öka intresset hos potentiella kunder med upp till 44 %. Du kan lägga till upp till 50 bilder åt gången på din sida.

Kontrollera sedan din huvudbild. TripAdvisor väljer automatiskt en huvudbild åt dig baserat på kvalitet, men du kan även välja din egen.

Läs vår guide om hur du tar bra bilder för ditt objekt utan en professionell kamera här.

3. Se dina resultat

Ett annat snabbt sätt att få koll är genom att förstå dina resultat med hjälp av vår kontrollpanel. Du får en heltäckande överblick över din rankning på TripAdvisor, trafik till ditt objekt och hur många omdömen och bilder du har fått. Du kan även se din kontrollpanel för konkurrenter för att börja spåra dina resultat jämfört med dina viktigaste konkurrenter.

Läs mer om hur du kan spåra dina resultat på TripAdvisor här.

...

Svara på direktmeddelanden på TripAdvisor

Svara på direktmeddelanden på TripAdvisor Förutom att lämna ett offentligt omdöme på TripAdvisor kan matgäster ge direkt feedback som enbart delas med ägaren eller representanten för restaurangens TripAdvisor-objekt. Här är en guide till hur du tar emot och svarar på direktmeddelanden på TripAdvisor.

Vi presenterar direktmeddelanden

När en matgäst skriver ett omdöme på TripAdvisor har hon eller han nu möjlighet att inkludera ett privat meddelande direkt till dig. Det kan vara specifik feedback, särskilt beröm till en fantastisk medlem ur personalen eller mer kontext för omdömet som kan hjälpa dig att vidta åtgärder utefter feedbacken. Du kan fortsätta samtalet med matgästen för att utöka din gästfrihet till att räcka längre än restaurangbesöket.

Du får det här meddelandet enbart om du först har gjort anspråk på ditt TripAdvisor-objekt – det är enkelt och kostnadsfritt att göra det här.

Skillnaden mellan direktmeddelanden och offentliga omdömen

Direktmeddelanden är privata konversationer mellan dig och gästen. De är inte kopplade till ett totalbetyg och påverkar inte din rankning på TripAdvisor. Meddelandet visas inte på ditt offentliga TripAdvisor-objekt. Det är helt enkelt ett sätt för dig att få ytterligare feedback om din restaurang.

Alla som lämnar ett direktmeddelande skriver också ett omdöme. Omdömet är offentligt, kopplat till ett totalbetyg och påverkar din rankning på TripAdvisor. Omdömet och ditt svar från företaget publiceras på din TripAdvisor-sida så att alla kan se dem.

Svara på direktmeddelanden

...

Så här uppdaterar du din plats på TripAdvisor

Så här uppdaterar du din plats på TripAdvisor När hungriga matgäster upptäcker din restaurang på TripAdvisor är det viktigt att de enkelt kan hitta ditt företags faktiska plats. Så här kontrollerar du din adress och den kartnål som visas på TripAdvisor och ser till att de är uppdaterade.

Se var du är registrerad

Matgäster kan se din plats högst upp på din TripAdvisor-sida under namnet på restaurangen och i avsnittet Plats och kontakt under dina bilder.

Så här uppdaterar du din plats:

  1. Börja med att gå till tripadvisor.se/owners. För att göra ändringar av ditt objekt måste du göra anspråk på och börja hantera din restaurang om du inte redan har gjort det. Det är kostnadsfritt och enkelt att göra här.
  2. När du gjort anspråk på din restaurang klickar du på restaurangens namn. Då kommer du till ditt hanteringscenter.
  3. Under fliken Hantera objekt väljer du Plats.
  4. Därifrån kan du se din gatuadress, stad, region och postnummer.
  5. Om det är svårt att hitta till din restaurang kan du ange extra information, som den specifika korsningen, plazan eller torget i det valfria avsnittet Ytterligare adressinformation.
  6. När du är klar med redigeringarna klickar du på den orangefärgade knappen Skicka.

Matgäster kan även hitta dig via kartor för att se vad som finns nära dem. Så här uppdaterar du din kartnål:

  1. Under fliken Hantera objekt väljer du Plats. Din karta visas under informationen om gatuadress. Klicka på Verifiera kartnål.
  2. Klicka på Bekräfta för att bekräfta platsen för ditt företag, eller dra och släpp nålen för att göra ändringar. Gör det enkelt för kunderna att hitta dig genom att placera nålen över din huvudentré eller parkeringsplats.
  3. Klicka på Bekräfta.

Eventuella uppdateringar bör visas på webbplatsen inom 24 timmar.

...

Så här konfigurerar du direktmeddelanden från matgäster

Så här konfigurerar du direktmeddelanden från matgästerFörutom att lämna ett offentligt omdöme på TripAdvisor kan matgästerna dela sin feedback med dig direkt i din TripAdvisor-inkorg. Så här ställer du in och tar emot direktmeddelanden från matgäster.

Vad är direktmeddelanden?

Matgäster kan nu skicka ett direktmeddelande till dig förutom att lämna ett offentligt omdöme. De kan erbjuda specifik feedback som de helst inte vill dela med sig av offentligt, nämna en anställd vid namn eller lägga till ytterligare en kontext om omdömet som de vill att du ska känna till. Direktmeddelanden visas inte på ditt offentliga TripAdvisor-objekt – det är bara ett sätt för dig att få ytterligare feedback om din restaurang.

Därifrån kan du fortsätta konversationen via din inkorg. Det här svaret publiceras inte på ditt offentliga TripAdvisor-objekt som ett svar från företaget gör.

Konfigurera direktmeddelanden

Du måste aktivera direktmeddelanden för att få meddelanden från matgäster. Endast en person från en viss restaurang kan svara åt gången, så se till att du diskuterar med din personal om vem som är bäst på att svara å restaurangens vägnar. Om du ångrar dig ska du inte oroa dig – du behöver bara be den nya kontaktpersonen att följa stegen nedan.

Här är vår steg-för-steg-guide om hur du konfigurerar direktmeddelanden:

  1. Du får det här meddelandet endast om du först har gjort anspråk på ditt TripAdvisor-objekt – Det är enkelt och kostnadsfritt att göra det här.
  2. När du har gjort anspråk på ditt objekt ska du logga in på hanteringscentret. Ett avsnitt med titeln Meddelandeinställningar visas under avsnittet Företagsuppgifter på startsidan.
  3. Klicka på knappen Aktivera direktmeddelanden och markera rutan för att ange att du är kontaktpersonen för alla direktmeddelanden från matgäster.

Om du har stängt av TripAdvisors privata meddelanden via din TripAdvisor-inkorg måste du gå till dina profilinställningar och aktivera dem igen för att kunna ta emot de här meddelandena. Klicka på knappen Gå till inställningar för att göra det.

När du har aktiverat direktmeddelanden bör du se ditt namn – eller namnet på en av dina personalmedlemmar – som kontaktpunkt under Meddelandeinställningar.

Om en annan medlem i ditt team är kontaktperson kan du när som helst ändra det genom att klicka på namnet och sedan markera rutan för att ange att du är kontaktpunkten.

Om du vill se och svara på dina direktmeddelanden klickar du på ikonen för inkorgen i det övre högra hörnet i hanteringscentret. Läs mer om våra tips för att svara på dina direktmeddelanden här.

Senast uppdaterad: 3 maj 2019

How Diners Find Your Restaurant [Infographic]

How Diners Find Your Restaurant [Infographic]Få högkvalitativ trafik till ditt boende genom att placera det ovanför TripAdvisors sökresultat för resenärer som letar efter någonstans att bo i ditt område....

Så skapade den här restaurangen en av de bästa hamburgarna i Frankrike

Så skapade den här restaurangen en av de bästa hamburgarna i Frankrike Med sina kulinariska hamburgare med färska, lokala ingredienser växte King Marcel från en liten restaurang i Lyon till en kedja redo att skaka om Frankrikes snabbmatscen.

Välkommen till King Marcel i Frankrike

Det finns knappt några kulinariska utmaningar som fransmännen inte kan bemästra. Hamburgare är inget undantag. Det är precis vad VD Christophe San Miguel på King Marcel Group ville göra. King Marcel började som ett enkelt burgarställe i Lyon år 2013 och har nu vuxit till flera platser med över 70 anställda över hela landet.

Men storleken har inte påverkat kvaliteten. King Marcel på Rue de Montmartre i Paris har fått över 850 omdömen med i genomsnitt 4,5 av 5,0 i betyg och fick ett Certificate of Excellence år 2017. TripAdvisor har även utsett King Marcels burgare till den fjärde bästa i Frankrike 2018.

Utmaningen: Att få återkommande kunder

Med en sådan imponerande tillväxt är det viktigt att bibehålla genomgående hög kvalitet. Christophe säger: ”Vårt mål är enkelt, men ambitiöst: Att säkerställa samma servicekvalitet och en perfekt produkt från den första till den sista kunden, varje dag, sju dagar i veckan, 365 dagar om året.”

Det är ingen enkel uppgift. För att se till att deras produkt alltid lever upp till standarden håller medarbetarna på King Marcel alltid ett öga på sitt rykte online. Det är särskilt viktigt eftersom hamburgare har blivit mer populära i Frankrike.

”Vårt mål är att förbli ett älskat och [populärt] varumärke för alla våra kunder”, säger Christophe. ”För att uppfylla det måste vi ständigt komma med något nytt för att få dem att komma tillbaka gång på gång.”

Så använder de TripAdvisor

Det är där TripAdvisor kommer in. För att upprätthålla konsekvensen och få återkommande besökare använder King Marcel omdömen för att lyssna på feedback från kunder, göra ändringar och erbjuda en kontaktpunkt online för sin kundservice.

Vårt mål är att förbli ett älskat och [populärt] varumärke för alla våra kunder. För att uppfylla det måste vi ständigt komma med något nytt för att få dem att komma tillbaka gång på gång....

Så lockar den här spanska vinbaren både resenärer och lokalbor

Så lockar den här spanska vinbaren både resenärer och lokalbor Den här mottagaren av Certificate of Excellence är en av de bästa vinbarerna i Madrid. Så här lockar de både lokalbor och turister till sin restaurang.

Välkommen till Moratín Vinoteca Bistrot i Spanien

Bröderna Marcos och Alejandro Gil startade sin verksamhet år 2012 och Moratín Vinoteca Bistrot är en charmig, romantisk plats som lämpar sig perfekt för en utekväll i Madrids Barrio de Las Letras. Även om de är kända för sina utsökta säsongsbetonade och lokala rätter är det vinlistan som stjäl showen. ”Vi försöker erbjuda ett brett utbud uppdelat både efter region och efter olika druvsorter”, säger Marcos Gil, som är en av ägarna. ”Vårt mål är att anpassa varje persons besök, att ta reda på vad de gillar och på så sätt kunna välja det perfekta vinet.”

Med fler än 900 TripAdvisor-omdömen och ett genomsnittligt totalbetyg på 4,5 av 5,0 fick Moratín Vinoteca Bistrot sitt första Certificate of Excellence år 2016. Restaurangen har blivit så populär att det är svårt att få bord, men det är värt det.

Utmaningen: Att upprätthålla den positiva trenden

I en livlig stad som Madrid är det inte lätt att sticka ut i mängden, även för en populär restaurang med många gäster. Som erfaren krögare vet Marcos att popularitet inte alltid innebär att restaurangen är lönsam. Du måste ”skapa en global vision baserad på kundernas och företagets verklighet och behov”, säger Marcos. Det viktigaste av allt är att veta var dina kunder kommer ifrån, både vad gäller geografi och marknadsföringskanaler, för att fortsätta locka till dig fler.

”Vår kundkrets består till hälften av lokala stamgäster och till hälften av resenärer från andra områden i Spanien och utomlands”, säger Marcos. Marcos och hans team använder TripAdvisor för att fortsätta sin positiva trend och locka så många nya kunder som möjligt, eftersom TripAdvisor inte bara är till för resenärer: 32 % av all TripAdvisors restaurangtrafik i Spanien är från lokalbor.

Så här använder de TripAdvisor

Nästan 75 % av våra besökare kommer hit tack vare plattformar som TripAdvisor.

Deras team är fortfarande helt inriktade på kundnöjdhet, vilket är anledningen till att omdömena förblir en viktig del av affärsverksamheten. Omdömena hjälper dem att fortsätta genomföra ändringar som gör restaurangen ännu bättre. ”Det hjälper oss att utveckla vårt arbete”, säger Marcos. ”Vi delar med oss av omdömena till våra medarbetare både för att stärka våra styrkor och tala om vad vi behöver förbättra.”

”Nästan 75 % av våra besökare kommer hit tack vare plattformar som TripAdvisor”, säger Marcos. ”De letar upp och väljer oss tack vare omdömena och litar på oss när de ser att vi har tilldelats ett Certificate of Excellence.”

...