Vi ser att du använder en webbläsare som vi inte stöder. Webbplatsen kanske därför inte visas som den ska.Vi stöder följande webbläsare:
Windows: Internet Explorer, Mozilla Firefox, Google Chrome. Mac: Safari.

MSC Seaside

166 omdömen
Resenär (977)
Allmänna utrymmen (1 895)
Matställen och barer (1 189)
Resplaner för det här fartyget
Resplan

Översikt

Om
Passagerare: 4 132   |   Besättning: 1 413
Passagerare per besättningsmedlem: 2,92: 1
Passagerare per utrymme: 37,2: 1
Sjösatt: 2017   

Hytter

Balkong
Hyttstorlek: 172–269 sq. ft.
Sammanhängande rum: 312
Handikappanpassade rum: 1
Högsta tillåtna antal passagerare: 4
Antal hytter: 1312
Medlemsbetyg
  • 52
  • 45
  • 30
  • 11
  • 28
Tid på året
Språk
  • Mer
Valda filter
  • Filtrera
  • Svenska
SnyggePer skrev ett omdöme juni 2019
3 inlägg3 hjälpsamhetsröster
I mars 2019 åkte jag, sambo och ett 6-årigt barn på en Karibienkryssning som gick från Miami till Jamaica, Caymanöarna, Cozumel och Bahamas. Först till det positiva: Själva skeppet är fantastiskt, och framför allt gillade vi promenaddäcket på våning 8. Vi satt ofta ute och åt frukost och lunch utomhus, och det gick alltid att hitta en bra plats med avseende på lä och skugga. Båten är också så stor att det alltid gick att hitta avskildhet, även till havs och alla passagerare var på plats. Även maten var god, men frukost och lunchbuffén var lite enformig. Det kunde varit lite mer variation. Middagen var bra och varierad, och med ett undantag för ett lammspett så var allt mycket gott. Jag måste även lyfta fram personalen, där majoriteten var väldigt servicemedveten och var mån om att vi skulle ha det bra. Nu till det negativa: Själva organisationen på båten var helt bedrövlig där det inte fanns någon som tog ansvar om någonting gick snett. Jag upplever att MSC pressar priserna genom att låta personalen ha enkla uppgifter som de då utför effektivt, men de har varken kunskap eller befogenheter att rätta till fel. Detta innebar att jag fick betala för en drink jag inte beställt, att våra väskor inte kom till vår hytt (jag fick leta upp dem själv), och servicen var helt bedrövlig när de på finmiddagen tappade en hel bricka mat över mig. De bad om ursäkt och tvättade mina kläder utan kostnad, men jag hade nog förväntat mig någon form av kompensation för att de förstört min kväll.
Läs mer
Användbart
Dela