Vi ser att du använder en webbläsare som vi inte stöder. Webbplatsen kanske därför inte visas som den ska.Vi stöder följande webbläsare:
Windows: Internet Explorer, Mozilla Firefox, Google Chrome. Mac: Safari.

Jadrolinija - Day Trips

Dela
Höjdpunkter från omdömen
Snabb och gick enligt tidtabell

Vi satt ute på däck i solsken. Kaffet var riktigt gott. Toaletterna ombord gick inte att stänga, i ... läs mer

Omdömet skrevs 5 oktober 2013
Anna-Karin H
,
Nösund, Västra Götaland, Sweden
Läs alla 322 omdömen
111
Alla bilder (111)
Helhetsvy
Resenärsöversikt
  • Utmärkt18 %
  • Mycket bra24 %
  • Medel17 %
  • Dåligt7 %
  • Hemskt34 %
Om
Lokala väderförhållanden
Drivs av Weather Underground
°F°C
12 °
7 °
nov
7 °
3 °
dec
6 °
2 °
jan
Kontaktuppgifter
Riva 16, Rijeka 51000, Kroatien
Webbplats
85 51 666 111
Ring
Omdömen (322)
Filtrera omdömen
51 resultat
Medlemsbetyg
13
13
6
4
15
Resenärstyp
Tid på året
SpråkSvenska
Fler språk
13
13
6
4
15
Läs vad resenärer säger:
Filtrerasvenska
Listan uppdateras ...
110 av 51 omdömen
Omdömet skrevs 5 oktober 2013

Vi satt ute på däck i solsken. Kaffet var riktigt gott. Toaletterna ombord gick inte att stänga, i övrigt hyfsat rent.

Tack Anna-Karin H
De här omdömena har maskinöversatts från engelska. Vill du visa maskinöversättningar?
Omdömet skrevs för 3 veckor sedan

Ursprungligen hade jag problem med att ta reda på hur man bokade en stuga för den här resan, eftersom alla sevärdheter jag gick till endast nämnde en reserverad plats eller däckstol. Jag fortsatte och hittade en webbplats som gjorde att jag kunde boka en stuga....Med det i slutet av oktober tror jag att det var mycket mindre folk än om det gjordes på sommaren, så om 20 år yngre och ville spara pengar tror jag att det reserverade stolen skulle vara bra, kunde sommaren vara en annan historia. Några av de recensioner jag läste hade mig oroad över vad resan skulle vara, men jag blev positivt överraskad. Någon hjälpte oss till vår stuga med våra väskor och visade mig sedan på mottagning för att få nycklar etc. Kabinen, även om den var liten, var bra med dusch och toalett, allt var rent. Personal artig och hjälpsam. Avstigning var lite förvirrande men när vi bad alla förklaras och var väldigt organiserade och effektiva.Mer

Omdömet skrevs 9 oktober 2018 från mobil enhet

Min partner och jag (vi är från Nya Zeeland, reser runt i Europa) bokade en Jadrolinjia färja från Dubrovnik till Bari (avgår 10 pm och anländer klockan 8 i Italien). Vi anlände till Dubrovnik kontor på ca 5. 30.00 för att utbyta våra online-biljetter till...faktiskt färjebiljetterna. Det fanns bara 6 personer i linjen framför oss, men det tog 45 minuter att komma fram till queen för att byta dem. När vi fick våra biljetter var det en lång rad människor bakom oss som väntade i varma byggnaden. Vi gjorde sedan oss till färjeterminalen som var tvärs över gatan. Det var redan en linje som bildades vid passportdörrarna. Vi bestämde oss för att komma i linjen vilket var ett hemskt beslut. Vi fick då vänta 2 timmar för dörrarna att öppna vid 8. 15:00 i ett extremt varmt och trångt rum. Massor av människor var arg och frustrerad, pressade och skakade hela tiden. Vi kunde ha undvikit den här väntetiden i linjen och stod precis ute under hela 2 timmar, eftersom vi hade bokat en plats varje på färjan, men vid den tidpunkten sade biljetterna obestämd plats så vi ville komma på tidigt för att säkerställa att vi kunde sitta ihop. När vi var nära framsidan av linjen tog passkontroll endast 10 minuter för att vi skulle kunna komma. Det spelade ingen roll om när vi äntligen kom på färjan var vi riktade till en reserverad sittgrupp. Jag tror att alla människor som väntar i linjen var de personer som hade "däck" biljetter, vilket innebär att du i princip hittar en plats på golvet för att sova. Så när vi äntligen kom på, var platserna faktiskt bättre än förväntat med plently av rum. När färjan lämnade hamnen vid 10. Klockan 30, blev jag positivt överraskad att hitta att de flesta av platserna var faktiskt tomma, så vi trodde vi kunde få en god natts sömn. Detta förändrades snart, som många människor som bara hade bokat däckbiljetterna, gick bara in i sittrummet, hittade några tomma platser och satt upp läger för natten. Tyvärr för oss var de flesta av dessa människor högljudda italienare som bestämde sig för att prata och göra ljud hela natten. Det fanns ingen personal checkar biljetter eller något till sittplatser rummen som fick oss att känna lite rippade. Så efter ingen sömn hela natten kom vi fram till Bari på 8. Kl 30 Vi lämnade från skeppet inom ca 20 minuter anländer, men som vi var nära slutet av linjen för att gå av, menade detta att vi var tvungna att vänta bakom 1000 andra människor för att gå igenom passkontrollen i Bari. Endast 2 personer på skrivbordet kontrollerade pass, så vi väntade i en lång linje i 2 timmar i värmen för att komma igenom, igen alla pressade och shoving. Jag kan säkert säga att jag aldrig skulle ta denna färja igen, nästa gång jag bara skulle flyga till Italien, även om det kostar lite mer. Vi hoppades att färjan skulle vara bättre än recensioner vi hade läst, och vi tog en chans, men det var självklart det som kom tillbaka. Lycka till!Mer

Omdömet skrevs 5 oktober 2018 från mobil enhet

Låt inte köpa biljetter från Sukuraj på Hvar till fastlandet, trots att du säljer tidtabeller (min är klockan 3 pm), de tar folk på en först till kvarn. Förvänta dig att vänta på minst en helhjärtsresa (1,5 timmar) innan du går vidare, även i oktober...när jag sitter här och väntar nu. Inte ett tillförlitligt sätt flyttar människor. Gå från den andra änden av Hvar! Biljettförsäljaren säger bara "biljett är bara för idag, inte en tid". Färjan ligger även i hamnen och väntar på 45 minuter mellan resor trots att det finns en 50 billinje för att komma vidare.Mer

Omdömet skrevs 8 maj 2018

Jag gjorde det bokningen på den Jadrolinja Linjer färja från Ancona till Split genom direkta Färjor. com. Jag fick en igenom budskapet om att pengarna hade tagits men inga bokningen hade gjorts och att ringa dem. Jag tillbringade 20 minuter med telefon väntade på en...person för att tala med men ingen svarade, bara en maskin. Vad en enda röra. Mycket bättre att boka direkt via förjeoperatören.Mer

Omdömet skrevs 2 september 2017

Vi var så otroligt besvikna och äcklad med resan vi tog på en övernattning färja från Dubrovnik till Bari att jag skriver ett förfärligt lång recension här att försöka att avskräcka någon från att göra den här resan annat. Vi kom på 8 : 00:00...som blev instruerad och fick höra den färjan var igång sent när vi frågade på den information utflyktsdisk. Vi skulle inte ha känt detta om vi inte hade bett. Vi slutligen kunde komma i linje och bräda the ferry at 12: 30:00, 2 . 5 Timmar efter att vi var meningen att lämna hamnen och 4 . 5 Timmar efter att vi blev tillsagda att anlända på the ferry terminal att gå ombord. Ingen på någon punkt informerade oss om vad som pågick. Inga meddelanden och någon gång den information desk closed och det fanns inte en anstalld hands för att fråga efter information, oavsett. Vi fick slutligen kunna gå ombord the ferry, när vi var helt bestört över state of vårt rum. Mattan hade uppenbarligen inte rengjorts eller ens lätt dammsugits på många år. Det fanns exkrementer kvar i toaletten och kranen i badrummet handfat hade mycket helt klart inte rengjorts på en lång, lång tid. Sängkläderna var fläckiga och orena och när vi drog ned den översta våningssängar för att se om sängkläderna var något bättre där, fann vi sov - i, smutsiga sängkläder att ingen hade brytt sig om att ta bort. Min man hittade en begagnad bomullspinne under hans kudde. När jag åkte till receptionen för att klaga, jag blev tillsagd att komma tillbaka efter alla hade checkat in. Det var 1 : 00:00 på att punkt och vi var utmattade och hade varit väntar på för över 5 timmar att få till våra rum. När jag gick tillbaka jag var fick höra att alla rum var fulla och det fanns inget de kunde göra. Den mannen jag talade med båda gångerna var ganska artiga, men verkade inte framföra en ursäkt och gjorde bakgrund av den situation, med hjälp av förseningar i båten ankomst and boarding som en ursäkt för att täckena var orena,. Jag förklarade att det fanns inget sätt denna mängd smuts och fett bygga upp var från en resa framför oss och han bara log och inga kommentarer. Jag skulle observera att de hela färja är fyllt med kom slumpmässiga människor sover ÖVERALLT. Det fanns inte en tabell att sitta på i den bar och du var tvungen att kliva över organ varje där du gick. På morgonen, hela båt luktade som en un- duschade, hungover gammal man. Detta var inte så mycket av en bry mig om till oss och vi skulle jag förmodligen ha hittat det lustigt om det var inte för den andra frågor, men jag skulle kunna se det verkligen att skjuta upp mer framför allt människor. Efter värpdag ut handdukar på sängarna för att täcka geléartad lakan, fann vi sängarna var så otroligt obekväma vi inte hann att sova. Även om vi hade kunnat somna, skulle vi ha väckt varje en halvtimme av personalen medlemmar varit skrattade och pratade utanför vår dörr att människor går upp hissen. När jag äntligen gick ut och frågade dem trevligt mot vara tysta, de var oförskämd mot mig. Fönstret gardin var inte tillräckligt stora för att täcka fönstret, så vi gick inte att ens får lite med sömn när det måste ryta såsom ner och hur solen började komma upp. Vi valde att inte att duscha i the morning as duschen luktade så orena och gick direkt ner till frukost och åter kom besviken med kvaliteten på maten som tillhandahålls. Kallt, flytande ägg, brände gammalt rostat bröd, och billig lunch kött och var alla att fanns att tillgå. Den största delen av människor vi såg komma i tog en titt och lämnade. Jag är chockad att de skulle anse laddningen personer för att frukost. Efter att ha lämnat våra rum, jag försökte att använda den allmänna badrum och den state of the toaletter i varje får motorstopp var skrämmande. Jag har åkte runt i världen och använt outhouses, hål i mark och port - a - potties som alla var renare och bättre än dessa var välskött. Vi inte fick tillräcklig information före resan om hur du får vårt biljetter eller gå ombord på färjan och var tvungen att vandra runt i de lägre parkeringshus när vi gjorde styrelsen att hitta någon att ge oss anvisningar till där var det tänkt att vi skulle åka. När du hämtar ut av färjan det fanns inga tecken eller vägbeskrivningar på där att gå och de flesta människor var förvirrade. När vi frågade en medlem av personalen, han var otroligt oförskämd och nätt förklarade där vi behövde åka. Efter alla detta, utan förklaring gavs för förseningen, ingen ursäkt var bäddad med en enda anställd. Vi var sena att plocka upp vår hyrbil eftersom den färja är dockad många timmar senare än vad det var tänkt att och var tvungen att tillbringa extra pengar och extra tid att arrangera en ny hyra. Vi cyklade runt Europa i 4 veckor och detta var det värsta delen av vår resa. Vi är inte kräsna personer och glöm inte förvänta sig perfektion, men bristen på kommunikation, fördröjningen och helt förfärligt state vårt rum var helt oacceptabelt. Vi betalade en stor summa pengar för att resa till på kvällen att ge oss själva en extra dag på att uppleva Italien och vi hamnade att behöva rusa att nå vårat nästa destinationsorten på grund av den försening… och vi var otroligt utmattad och usla också. Ta inte med denna båt om du inte måste det. Om du gör, ta det under dagen. Om du absolut måste resa by night, boka inte en otroligt för dyr stuga. Investera i en camping mat och strykbräda så tidigt som du kan och plocka ut en plats till satt upp. Och definitivt ta med din egen mat, inklusive en bit att äta för frukost. Den bit pizza och fika vi var tvungna att plocka på dig så vi var svältande på denna punkt var både unken och äckligt. Oh, en annan Obs! det finns inget wifi ombord inte heller i färjeterminalerna. Om du bokar, och reser till fots från Dubrovnik, du behöver till vet att ni ska kunna gå ombord 2 timmar i förväg (om har det är på gång, antar jag) och att du måste välja upp dina biljetter på biljettkontoret att ligger tvärs över gatan, kitty hörnet till hamnen. Du behöver din utskrivna e-postbekräftelse att göra det. De inte tel dig någon av detta. En gång du har din biljetter från den biljett kontor, du gå tvärs över till den färja byggnad och vänta i den heta, svettiga byggnad i den löjliga linje - upp det att gå genom tullen. När du väl har kommit förbi, du promerar utanför (med någon att hänvisa dig) till slutet på den hamn the ferry. Håll utkik efter bilar, eftersom de är ombordstigning på samma gång på samma däck at times. Gå på via bilens däck och hittar en hiss eller trapporna i mitten av båten. Om du behöver tala med någon eller något, receptionen, maten och butiker på däck 5 och 6 . Vi brydde oss inte vågar någon annanstans på båten, så jag kan inte berätta om de andra däck. När det är dags för dockning, maten resenärerna uppmanats att gå upp i otroligt trångt däck 6 och 7 och väntar för att vara ringde ner. Då du gör din sätt av båten genom den bil däck. På denna punkt kommer ingen att om var du kan gå och massor av folk finnas kringbyggda letar efter går förlorad. Gör inte stå med dessa människor. Göra din väg runt den högra sidan av byggnaden till att dörrarna och gå igenom passkontrollen. Att avsluta, promenera förbi hela biluthyrning platser till andra änden av byggnaden och du är dumpade ut i Italien. Taxi är tvärs över gatan om du behöver en. Lycka till!Mer

Omdömet skrevs 9 augusti 2017

Jag använde detta företag som en till fots passagerare. Biljetterna var billig men servicen är hemsk. Jag har en stark misstanke om det är eftersom jag är engelska men den besättning och personal för detta företag behandlade min familj och jag atrociouslry. Inte talade eller...förståelsen Kroatiska Marknaden Liknade min son och jag frågade den som tjänstgjorde på Catamaran på Delning om wge kunde använda den på våra biljetter. Han skrek " INGEN " på mig och sedan stirrat mig i den öga. Jag reste därifrån att knopp och för sedan gav mig i väg till the ferry-dockningsstation punkter som inte är undertecknat. Jag vände mig till en annan medlem av personalen att ta biljetter på en annan färja. Det fanns ingen que så Jag visade honom min biljett och bad honom som ferry det var för. Till min förvåning sa han , jag känner inte vet, gå bort " . Jag sa då vaktade på honom verbalt missbruk en ung japansk kille för att man vågar ta ett foto av den båt han var ditt boardingkort. Eventuellt med hjälp av andra mer vänlig turister jag hittade vår färja och vi hade vår semester i Korcula. Flera dagar före till omsynkroniseringen till split jag deltog i den Jardrolinija kontor i Vela Luca att köpa våra återvända biljetter i förväg. Den åtföljande point blank vägrade att sälja mig en biljett att säga det var inte möjligt. Senare forskning visade tydligt hon hade mitt ben över och biljetter kan köpas i förväg vilka jag lyckades gör online, vilket, för att vara ärlig var det ganska rakt fram.Mer

Omdömet skrevs 27 juli 2017 från mobil enhet

Vi tog 09:00 färja från Split i dag till Supetar på ön Brac och hem igen på 18:00. Alla gick mycket smidigt. Vi fick till den färjan en liten senare än planerat på båda sina resor och var oroliga över att vi kan inte få...på men fair play to the crew de packade en enorm mängd av bilar i den färja. Vi köpte våra biljetter online den natten innan så jag gjorde inte har några problem som andra recensenter med biljett stumpar som vi hade en e - och returresa på vår smart phone. Massor av rum ombord, mycket punktlig, serverades gott kaffe enligt min hustru. Skulle gärna använda dem på vår nästa resa för lite mer äventyrliga island hopping upp längs kusten.Mer

Omdömet skrevs 12 juli 2017

Jag köpte min biljett via internet dagen innan resan som verkade enklaste. Läser omdömen säga köpa på webbplatsen inte är idealiskt eftersom de talar lite engelska och några våra ombud är oförskämd. Färja avgått i tid, maten och drycker finns att köpa ombord och är...ganska billigt. Färja var helt full, så se till att du anländer tidigt att styrelsen eller du kan inte sitta med en grupp.Mer

Omdömet skrevs 7 juli 2017 från mobil enhet

Vi är som reser från Split till Hvar och bestämde oss för att använda en Jadrolinina färja. Jag åkte till kaféet och få en kaffe och jag bad om priset eftersom det inte finns priser på alls. Ingen har aldrig varit så oförskämd mot mig...i mitt liv som EN knubbige kvinna med en ponny svans och svart hår som arbetade där i dag. Hon började skrika åt mig som om jag var ett djurs. Första dåliga erfarenheten i detta vackra landet jag har haft i en vecka som jag verkligen tycker folk i Kroatien är underbara i allmänhet. Lite Trist på eftermiddagsfärjan Jadrolinija för att anställa en sådan oförskämd personalMer

Visa fler omdömen
I närheten
Hotell i närhetenVisa alla 4 hotell i närheten
Hotel Bonavia Plava Laguna
239 omdömen
0,23 km bort
Hotel Continental
168 omdömen
0,78 km bort
Hotel Neboder
148 omdömen
0,95 km bort
Hotel Jadran
319 omdömen
2,22 km bort
Restauranger i närhetenVisa alla 169 restauranger i närheten
Cacao
163 omdömen
0,07 km bort
Conca D'oro
126 omdömen
0,14 km bort
King's Caffe Pub
101 omdömen
0,24 km bort
Tapas Bar Pet Jedan
54 omdömen
0,05 km bort
Sevärdheter i närhetenVisa alla 124 sevärdheter i närheten
Jadrolinija Ferry
15 omdömen
0,01 km bort
Gradski Toranj (City Tower)
96 omdömen
0,23 km bort
Capuchin Church of Our Lady of Lourdes
34 omdömen
0,19 km bort
Manufaktura Souvenirs
37 omdömen
0,33 km bort
Få snabba svar från personal och tidigare gäster på Jadrolinija - Day Trips.
Obs! Frågan publiceras offentligt på sidan för Frågor och svar.
Skicka in
Riktlinjer för publicering