Vi ser att du använder en webbläsare som vi inte stöder. Webbplatsen kanske därför inte visas som den ska.Vi stöder följande webbläsare:
Windows: Internet Explorer, Mozilla Firefox, Google Chrome. Mac: Safari.

Salvatore Ferragamo

Nr 310 av 374 Shopping i Florens
Öppet nu: 10:00 - 19:30
Öppet i dag: 10:00 - 19:30
14
Alla bilder (14)
Helhetsvy
Resenärsöversikt
  • Utmärkt28 %
  • Mycket bra13 %
  • Medel4 %
  • Dåligt6 %
  • Hemskt49 %
Om
Öppet nu
Öppettider i dag: 10:00 - 19:30
Se alla tider
Lokala väderförhållanden
Drivs av Weather Underground
°F°C
13 °
5 °
nov
9 °
2 °
dec
8 °
1 °
jan
Kontaktuppgifter
Florens, Italien
Webbplats
översatt av Google
De populäraste rundturerna och aktiviteterna i och i närheten av Florens
från 418,70 US$
Mer information
från 540,80 US$
Mer information
från 127,90 US$
Mer information
från 15,10 US$
Mer information
Mest hjälpsamma positiva omdöme
Omdömet skrevs 22 juli 2011

Mer

Mest hjälpsamma negativa omdöme
Omdömet skrevs 12 juli 2012
Google-översättning

Mer

Omdömen (46)
Filtrera omdömen
16 resultat
Medlemsbetyg
3
2
1
0
10
Resenärstyp
Tid på året
SpråkSvenska
Fler språk
3
2
1
0
10
Läs vad resenärer säger:
Filtrerasvenska
Listan uppdateras ...
110 av 16 omdömen
De här omdömena har maskinöversatts från engelska. Vill du visa maskinöversättningar?
Omdömet skrevs 20 augusti 2018

Jag har kontakt med dem via e-post men fick inget svar i 4 månader. Jag är allvarligt sjuk i denna marinblå varpump! Kvaliteten övergripande är super dålig! Mina fötter är fyllda med blod, riva skinn, ärr och blåmärken på naglar på grund av det hårda...materialet i sitt eget läder! Jag kunde inte gå så länge när dessa skor appliceras. Det är verkligen en besvikelse pumpprodukt jag någonsin har ägt! De är verkligen verkligen smärtsamma och de gör ont dåligt! Jag håller inte något kvitto också! För de som vill köpa denna pump rekommenderar jag starkt inte denna pump!Mer

Omdömet skrevs 9 augusti 2018

Du kan inte föreställa mig hur hemskt deras kund tjänster är. Detta definitivt DET VÄRSTA kundtjänst i världen. Jag lade en order online på 16 juni och fick den skickade forpackningar bekräftelse efter några dagar. Jag har inte fått något till slutet av juni, så...jag kontaktade den kundservice. Det visar på-UPS hemsida att de fälls hatthyllan var förlorad i den brittiska under förlossningen. De tillbringade 2 månader undersöka denna enkel sak och försöka hårt leker kring med att tala om UPS:fortfarande gör undersökningen. Jag har kontaktat UPS för att bekräfta att de hade informerats att avsändaren en följd av deras undersökning. De till sist komma överens om att återbetala pengarna, men det kommer inte hänt till September på grund av "sommarens semester"? ? ? Betyder dessa hela foretaget är stängd för att gå i skolan under sommarlovet? ? ?Mer

Omdömet skrevs 8 juni 2018

Jag åkte till Ferragamo outlet i dag. Förra veckan jag köpte en skor från Ferragamo outlet store i Roermond Netherland. Som jag gå där väldigt mycket ofta även, hantera känner mig av med framsidan. Sista originalspännskruvar från weeke när jag köpte skor , de erbjudit...mig 40 procent rabatt i närvaro av samma chef men i dag när jag gick till affären . De upplyser mig att rabatt som du har fick var fel och vi har kommit ocmplain från headoffice om det, och när jag sade till mig att om ni erbjöd mig rabatt då är det er personal fel eftersom de vet inte vad man ska erbjuda kunden. Istället för att acceptera hans fel chefen har börjat harrase mig utan någon anledning och när jag bli värvad bad han mig lämnar affären aldrig tillbaka igen eftersom jag är inte välkommet i den butik. Jag var chockad över att se allt detta. Chefen har också gått diskriminerande kommentarer ocksåMer

Omdömet skrevs 11 april 2018

Jag var inte i butiken men mitt omdöme är av Ferragamo baserat på min online-köp direkt från bolaget. Jag fick ett par av dessa manschettknappar att jag betalade över 200 dollar för och de båda föll isär inom 3 veckor. Föll sönder i min hand...när jag höll på med att packa En den kommer tillbaka den. Varje gång jag ringde eller e-postade, jag fick aldrig ett svar eller var fick höra att jag skulle få ett samtal tillbaka och sedan det aldrig hänt. Jag tillbringade två månader ska åka tillbaka och forth i en mycket smärtsam process bara att äntligen få en chef på den telefon som gjorde INGENTING utom berätta för mig att jag skulle ha att gå tillbaka den ersättning dessa manschettknappar (de skickade som jag gjorde inte vill ha) och sedan ändra ordning och visa vår erkänsla igen för ett annat par. Vid den tidspunkten, bara på grund av den rena mängden tid slösas bort med inkompetenta anställda och processses, jag gav upp och har en billigt utförd par dessa manschettknappar kastat in bakom min garderob. DEN VÄRSTA kundtjänst PÅ MITT LIV! !Mer

Omdömet skrevs 20 mars 2018

Jag älskar Florence ändå, men vistas i Ferragamo var det olika erfarenheter tillsammans. I renlighet 10/10 frukost var för bra. Personalen var ganska hjälpsamma och vänliga. Kommer definitivt stanna här igen när jag går tillbaka.

Omdömet skrevs 26 december 2017 från mobil enhet

Du måste besöka denna butik när du är i Florens. Det är flaggskeppsbutiken och kommer att blåsa bort dig. Otroligt urval av skor, lädervaror och tillbehör.

Omdömet skrevs 8 oktober 2017

Jag köpte en skor (AREZZO 55 NERO VIDARE skjuts kalv) i Kuala Lumpur bara några dagar sedan. När jag hade sminkat det i dag jag insåg att dessa skor är faktiskt olika färgval min fot's hud, som är absolut inte acceptabelt och inte riktigt hade...förväntat mig från den rökfri fastighet skoputsning företag, som producerar en skodon för så många år redan. Jag bor i Doha nu och av kursen jag gick till den affärer här men jag var verkligen förvånad över när de sa till mig att de kan inte hjälpa mig med min fråga, eftersom det är inte en direkt affärer. Jag känner är pinsamt att ta bort det. Nu kan jag bara ordet framför Ferragamo butiker som en annons. Jag är inte skojar, det är absolut inte acceptabelt i 2000-talet. Egentligen är detta ett internationellt företag är jag säker på att det är ett förfarande att hjälpa mig med ett sådant förfrågan. Men kund service aldrig svar till min e-postmeddelanden. . .Mer

Omdömet skrevs 10 september 2017

Den högra hälen av min 2-åriga par Ferragamo skor knäppt några kort medan jag - kom gående i dem, och företaget är helt enkelt inte ta något ansvar. Förresten kallar jag är inte en tung person på 57 kg, och dessa skor var inte används...regelbundet. Jag tror att det fanns ett fel i denna sko. Jag köpte dessa skor i Florens men bor i Singapore, så jag gick först till butiken på Paragon att försöka få dem repareras. Den lageransvarige använt alla ursäkt i regelboken inte att hjälpa mig - från "du behöver en kvitto" till "du har kantad den enda med en icke - sladda lager och att negera alla garanti", etc. och kunde bara inte vänta på mig att lämna den affär. Skrev till deras kundtjänst på företagets huvudkontor två gånger och köpte den inte något svar. Jag har slitna Ferragamos under de senaste 20+ åren och att detta är första gången jag har behövde service efter försäljning - och jag är bestört över att detta är den nivå av service Ferragamo erbjuder. Och det här är ett tydligt fall av en defekt produkt som de är att försöka att promenera bort från. Borde skämmas Ferragamo. Även alltifrån Kmart ger bättre efter - försäljning service än du!Mer

Omdömet skrevs 29 augusti 2017 från mobil enhet

Detta är den ursprungliga mothership flagghandeln. Noterade några stycken som bara säljs här och kan inte köpa i staten. Det finns också ett museum här. Inte den bästa kundservicen, men här mer shopping med historia.

Omdömet skrevs 7 juni 2017 från mobil enhet

Min dotter köpte ett par Varina-ballettplattskor från Salvatore Ferragamo. Efter det första slitage, i ett luftkonditionerat kontor, släpar skorens främre tå! ! Vi tog det till Ferragamo butiken med kvittot och fick höra att de skulle skicka skoen för bedömning till sin butik i HongKong...och meddela oss sedan om två veckor. Tre veckor gick och när vi kontaktade dem sa de att det var ett slitageproblem och kunde inte ersätta skor! Skulle det ha hänt efter en slitage? ? ? ? Och från så dyra skor? ? ? Hon har på sig andra skor från andra toppmärken och inte en av dem har slitit så här. Skämma på Ferragamo och skämma på sin skumma kundservice. Jag läser nu liknande klagomål från andra om deras kundtjänst. Naturligtvis ska vi inte köpa sina produkter igen.Mer

Visa fler omdömen
Frågor och svar
Få snabba svar från personal och tidigare gäster på Salvatore Ferragamo.
Obs! Frågan publiceras offentligt på sidan för Frågor och svar.
Skicka in
Riktlinjer för publicering