Museum of Brands

Museum of Brands, London - omdömen

Museum of Brands
4.5
från SEK 125.06
10:00–16:00
Måndag
10:00 - 16:00
Tisdag
10:00 - 16:00
Onsdag
10:00 - 16:00
Torsdag
10:00 - 16:00
Fredag
10:00 - 16:00
Lördag
10:00 - 16:00
Söndag
11:00 - 17:00
Om
Föreslagen längd
1-2 timmar
Föreslå ändringar för att förbättra det vi visar.
Förbättra objektet
Inträdesbiljetter
från SEK 125.06
Allt du behöver för att ta det första steget.
De bästa sätten att uppleva Museum of Brands
Området
Adress
Område: Notting Hill
Så här tar du dig hit
  • Ladbroke Grove • 1 minuters promenad
  • Latimer Road • 9 minuters promenad

4.5
1 248 omdömen
Utmärkt
819
Mycket bra
349
Genomsnittlig
58
Medelmåttig
15
Hemskt
8

De här omdömena översätts automatiskt från engelska.

Mikael O
Linköping, Sverige11 inlägg
Kul litet museum med mycket igenkänning
nov. 2017
Lägg en timma på det här lilla muséet nästa gång du åker till London. Du blir inte besviken. Massor av varumärken och förpackningar du känner igen från då du var barn till idag.
Skriftlig 1 oktober 2018
Detta är ett subjektivt omdöme av en medlem i Tripadvisor och inte av Tripadvisor LLC.

Carin F
243 inlägg
Kul för förpacknings- och reklamnördar
maj 2017 • Par
Kul och intressant museum som speglar utvecklingen inom förpackning, media, reklam, leksaker och i viss mån inredning från viktoriansk tid till idag. Några intressanta varumärkeshistorier visas också. När vi var där visades också ett filmat "seminarium" om kvinnor i reklamen och femvertising.
Skriftlig 13 maj 2017
Detta är ett subjektivt omdöme av en medlem i Tripadvisor och inte av Tripadvisor LLC.

Marie-Louise K
Mariestad, Sverige789 inlägg
Trevligt litet museum
feb. 2017 • Par
Vi såg lite om det här museet på Trip Advisor och tänkte att vi skulle passa på att gå dit om vi fick tid nu när vi var i London. Vi tog tunnelbanan till Ladbroke Grove och gick sedan dit ner på Ladbroke Rd. Det var enkelt att hitta och tog inte många minuter att gå. Det var större än vi trodde och var trevligt upplagt som i en tidtunnel med reklam och förpackningar fram till nutid. Mycket var nytt men en del kände vi i gen. Det fanns även ett litet café där och en shop. De har även en fin liten innergård/trädgård där det verkar trevligt att sitta på sommaren.
Skriftlig 23 februari 2017
Detta är ett subjektivt omdöme av en medlem i Tripadvisor och inte av Tripadvisor LLC.

Karåla D
Nerja, Spanien47 inlägg
En lite pärla
nov. 2016 • Ensam
Jag råkade gå förbi skylten om museet på Ladbroke grove och hade tid så jag gick in spontant. Oh vad trevligt jag fick! En tidstunnel först med Englands historia med//av varumärken. Sen ett rum med utveckling av vissa utvalda varumärken som Bovril, marmite, J Walkers Whisky mm. Riktigt intressant. Drack dessutom en god cappuccino i caféets trädgård i solen (161106).
Mycket väl värt ett besök. Tar ca en timme.
Skriftlig 6 november 2016
Detta är ett subjektivt omdöme av en medlem i Tripadvisor och inte av Tripadvisor LLC.

Bengt K
Stockholm, Stockholms Län, Sweden9 inlägg
Huntley and Palmers
feb. 2013 • Ensam
Vill du besöka ett museum som täcker i princip allt som hänt de senaste 200 åren? Kungligheter, sport, nöjen, matlagning, underhållning osv? Gå till Museum of Brands, ligger ett kvarter från Portobello Road i London. Här får du se allt vad som gjorts i reklamväg för allting; burkar, affischer, prylar, musik. Du får en vandring från mitten av 1800-talet fram till idag, och du kommer att få se allt du kan drömma om från den perioden. Jag har svårt att tro att någon person inte skulle bli glad över att besöka detta museum, enligt mig ett av de mest fascinerande museerna i London (jag har besökt de flesta).
Gå dit, du blir kvar länge, längre än du räknat med, av fascination. Är du svensk kan du dessutom mötas av en osedvanligt charmig svensk dam i kassan!!!!
Skriftlig 6 februari 2013
Detta är ett subjektivt omdöme av en medlem i Tripadvisor och inte av Tripadvisor LLC.

Kevin T
Taunton, UK13 inlägg
Underbart museum!
mars 2020
Så många utställningar! Fantastisk tidslinjelayout. Grundligt åtnjöt. Uppenbarligen massor av minnen dras upp från det förflutna - lådorna med Airfix BettaBuild jag kom ihåg från år sedan; Mint Cracknell chokladkaka jag älskade (och trodde nästan att jag hade gjort ...). Fantastisk. Riktigt intressant att se skärmarna på ikoniska märkesförpackningar över specifika varumärkes historia - särskilt att märka paketets storlekar. Personalen var också bra. Synd att caféet stängdes, men hittade ett i närheten. Kommer definitivt att besöka igen nästa gång jag är i London.
Google
Skriftlig 15 mars 2020
Detta är ett subjektivt omdöme av en medlem i Tripadvisor och inte av Tripadvisor LLC.

Claire C
1 inlägg
Kunde vara bättre
mars 2020 • Vänner
Vi besökte specifikt för att se utställningen om "vaken" reklam. Både min vän och jag var överens om att det här var ganska svagt. Det fanns antagligen två utställningar utan förklaring, och det fanns heller ingen förklaring om utställningen. Eftersom vi hade kommit så långt för att se den här utställningen, blev vi ganska besvikna. Resten av museet var bra, ganska charmig och intressant, men det tog oss mindre än en timme att gå runt. Avslutningsvis är det inte riktigt värt om du inte är i den delen av världen och kan få rabatt.
Google
Skriftlig 14 mars 2020
Detta är ett subjektivt omdöme av en medlem i Tripadvisor och inte av Tripadvisor LLC.
Hi Claire, Thank you for taking the time to write a review about the Museum and passing along your feedback, I'm sorry that you found the exhibition to be weak when you visited. After a soft launch in March and closure from mid March- September, we have reviewed feedback and revisited the content plan for this exhibition, adding lots of new exhibits, campaign posters, advertising case studies, adverts and captions. The exhibition now features several different themes relating to brands taking a stand, and examines how different brands have interacted with various social causes. I hope that you get a chance to visit us again sometime and see the revamped display, I would be more than happy to offer complimentary tickets for a visit. The Time Tunnel is the central feature of the Museum, with additional temporary exhibitions as a bonus to the experience. Our Time Tunnel showcases over 12,000 everyday objects from the Victorian era to the present day, the only collection of its kind in the world. I'm glad that you found it to be charming and interesting. We usually advise 1-2 hours per visit depending on the pace of your visit. We pride ourselves on being a great West London day out in the heart of Notting Hill, a stones throw away from Portobello Market and right by the Design Museum. Thanks again for taking the time to write a review. If you would like to visit us again please email me at liam@museumofbrands.com Kind regards, Liam
Skriftlig 17 september 2020
Det här är det subjektiva svaret från en representant för ledningen och inte från TripAdvisor LLC.

boyd1952
Newton Aycliffe, UK753 inlägg
Ovanlig
mars 2020 • Vänner
Detta är ett mycket ovanligt museum. Kan gå tillbaka till ditt barnhuv och komma ihåg olika etiketter och tillgängliga produkter. Vissa delar är olika som inte märken men intressanta att titta på.
Google
Skriftlig 7 mars 2020
Detta är ett subjektivt omdöme av en medlem i Tripadvisor och inte av Tripadvisor LLC.

Sunman239
Storrington, UK116 inlägg
Intressant, med utrymme att förbättra
mars 2020
Jag kom äntligen till att besöka detta museum och hade blandade känslor om det. Jag hade förväntat mig att se en omfattande skärm som visar, demonstrerar och förklarar utvecklingen av varumärken. Vissa delar av museet har lite att göra med varumärke. . . . . . det finns många skärmar med gamla barnleksaker och spel, av vilka många inte är märkesvaror. En stor utställning med gamla radioapparater vid kaféet skulle vara mer intressant om man kunde se mer detaljer (med bättre belysning och lägre hyllplan) och förstå utvecklingen från gamla ventilradio till "trannies" som var så viktiga för tonåringar på 60-talet . Inget omnämnande någonstans av radioreklam, som var tvungen att vara hemlig via Radio Luxemburg, Caroline och London, innan regeringen tillät kommersiell radio sent på 70-talet. Videoslingor av tidiga tv-reklam från 1955 och därefter skulle också ge atmosfär.

Huvudskärmarna visas i glaskåp genom en "tidstunnel" som började i slutet av 1800-talet och utvecklas i tur och ordning till nutid. Detta är logiskt - och längs vägen är produktprover, butiksskärmar, affischer och andra artefakter som visar välkända varumärken, och också det enorma antalet tidigare populära varumärken som nu inte längre finns. Ju äldre du är, desto mer kommer det att väcka dina minnen!

Allt som allt ett trevligt och intressant litet museum med en trevlig kafé på baksidan och liten trädgård. Du behöver en timme eller upp till 2 timmar beroende på hur det tar dig. Märken gör ett intressant ämne och är en del av vårt sociala arv. Det finns gott om utrymme för att förbättra upplevelsen ytterligare.
Google
Skriftlig 5 mars 2020
Detta är ett subjektivt omdöme av en medlem i Tripadvisor och inte av Tripadvisor LLC.

Adam D
Dublin, Irland37 inlägg
Resa ner minnesfältet
feb. 2020 • Par
Cool upplevelse att ta en resa ner minnesfältet! Liten nackdel var de begränsade tillgängliga alternativen. Vänlig personal, mycket ren och har också lite caffe med massor av alternativ. Skulle vara trevligt om det hade några interaktiva alternativ som skärmar som visar några klassiska reklamfilmer. Kanske skulle en internationell sektion vara en bra idé. Skulle rekommendera!
Google
Skriftlig 29 februari 2020
Detta är ett subjektivt omdöme av en medlem i Tripadvisor och inte av Tripadvisor LLC.

Visar resultat 110 av 525
Är det något som saknas eller är felaktigt?
Föreslå ändringar för att förbättra det vi visar.
Förbättra objektet
Vanliga frågor och svar om Museum of Brands