Vi hade planerat en semester på två platser i Skiathos och Kreta, och bokade våra egna hotell, flyg och hyrbilar. Detta kan verka skrämmande, men vi hade bokat separata delar själva tidigare, så det krävdes bara lite mer organisation och att hålla sig på toppen. Vårt flyg till Skiathos med Jet 2 var förstklassigt, allt gick smidigt liksom biluthyrningen med Skiathos Fine Cars, båda var också ett rimligt pris eftersom vi bokade i god tid. Efter 8 härliga dagar i Skiathos var det dags att flytta till Kreta. Det är här min recension verkligen fokuserar på. Trots att de nästan omedelbart bokade en anslutning från Skiathos till Heraklion via Aten med Sky Express, avbröt de tre månader innan detta flyget av "operativa skäl". Ganska misstänkt hade återbetalningen för det här flyget krediterat mitt kreditkort nästan omedelbart. Detta är inte effektivitet, det görs för att torka av deras händer från allt ansvar, eftersom att avboka flyget innebar ombokning och att inte anlända till Kreta förrän nästa dag, och därmed förlora en natt på en lyxig spaanläggning för 400 € per natt. Det verkliga sticket i min recension är att flyget faktiskt inte var inställt, eftersom vi bokade tidigt och fick ett bra pris, vi hade blivit avvisade från flyget för att Sky Express sedan skulle kunna ta ut ett högre pris av någon annan . Flygbolag som detta tror att det fungerar att ge resenärerna mycket tjat för att ursäkta detta, men vanliga resenärer ser helt enkelt rakt igenom det. Därför var vi, förutom förlusten av en semesterdag, tvungna att betala för en natt på ett hotell i Aten transfers åt båda hållen för att få cirka 5 timmars sömn innan vi behövde vara tillbaka på flygplatsen för att hinna så tidigt som möjligt att rädda. så mycket av vår semester på Kreta som möjligt. Sky Express vägrar naturligtvis att ta ansvar trots vikten av bevis mot dem. Mitt råd, undvik att använda detta flygbolag.