Vi ser att du använder en webbläsare som vi inte stöder. Webbplatsen kanske därför inte visas som den ska.Vi stöder följande webbläsare:
Windows: Internet Explorer, Mozilla Firefox, Google Chrome. Mac: Safari.
Kontakta boendet för att kontrollera tillgänglighet.
Det finns liknande hotell tillgängliga.
Visa alla
Så här påverkas ordningen av visade priser av betalningar som görs till oss. Rumstyperna kan variera.
Hotell i närheten
Omdömen (3 473)
Filtrera omdömen
3 473 resultat
Medlemsbetyg
1 220
1 197
600
258
198
Resenärstyp
Tid på året
SpråkAlla språk
Fler språk
Medlemsbetyg
1 220
1 197
600
258
198
Läs vad resenärer säger:
Valda filter
Filtrera
Listan uppdateras ...
3136 av 3 473 omdömen
Omdömet skrevs 6 januari 2015

Inte världens lyxigaste eller finaste hotell, och städningen av rummen kan man eventuellt ha vissa synpunkter på, men all personalen på hela detta gigantiska hotell är verkligen otroligt serviceminded. Trevligt bemötande vid alla tider och de gör allt för att du som gäst ska bli nöjd!
Lekhörnan för barnen har också otroligt fin personal som är superengagerad i alla barnen, trots att de inte pratar svenska.
Så vid semester på Fuerteventura kan detta hotell varmt rekommenderas, särskilt om man reser med barn!

Datum för vistelsen: december 2014
  • Restyp: Reste med familjen
    • Läge
    • Renlighet
    • Service
1  Tack Anna N
Det här är ett subjektivt omdöme av en Tripadvisor-medlem och inte av Tripadvisor LLC. Tripadvisor kontrollerar omdömen.
DireccionFTV, Director de Relaciones Públicas på Fuerteventura Princess, svarade på det här omdömetSvarade 7 februari 2015
Google-översättning

Dear Guest,

Thank you for the great review of our hotel! We are glad that you enjoyed your stay and hope to see you again very soon.

Sincerely,

RRPP Hotel Fuerteventura Princess

Rapportera svaret som olämpligt
Detta är det subjektiva svaret från en representant för företaget och inte från TripAdvisor LLC.
Detta omdöme har översatts från Engelska. Visa original
Omdömet skrevs 5 oktober 2014

Detta hotell är OK.

Vi hade en trevlig tid, men var inte överväldigade av hotellet. Den största behållningen av hotellet är stranden som det ligger vid eftersom det är en fantastisk strand.

Vi reste med Thomson, och anlände ganska sent - runt 10:00. Thomson transfer från flygplatsen till hotellet var bra - en trevlig modern buss, och hade även gratis wi-fi på det!

Incheckningen var ganska långsam, och våra väskor lämnades åt sidan där de skulle leverera dem till vårt rum. De hade hållit restaurangen öppen för de ankommande den kvällen, och trots att vi uppskattade att få lite mat efter flygresan, kändes det som om det var den överblivna maten från den kvällen, och var ganska kallt.

Vi gick till vårt rum, och vår väska var inte där - den kom inte fram förrän kl. 01.00, eftersom deras golfbil uppenbarligen hade gått sönder. Allt vi ville var att sova, men vi var tvungna att vänta på att väskan skulle levereras. Jag hade hellre gått ner med den själv!

Rummen är fina och funktionella. TV:n är en gammal CRT-TV, men du kan inte behöver tillbringa mycket tid i ditt rum, och det finns bara ett begränsat utbud av engelska kanaler, vilket räckte bra för den stund vi hade den på.

Texter uppgav att reservering av solstolar inte var tillåtet, men detta genomdrevs inte, och handdukar placerades ut mycket tidigt på morgonen. Vi tillbringade ett par dagar runt poolen, men föredrog faktiskt att gå till stranden i närheten.

Vissa människor har klagat på att poolen är kall - ja, det känns kallt när du går i, men när du har suttit i 34c solsken, kommer det att kännas kallt! En dag när det var lite molnigt och svalare kunde man känna värmen i poolen. Det var fantastiskt för att kyla ner sig i.

Den närliggande stranden är fantastisk. Vissa människor har klagat på backen till stranden. Den är utan trappa (till skillnad från några av de andra närliggande hotell) och är bra såvida du inte är mycket gammal. Vi såg ett par med en sittvagn hantera det bara bra. Om något, betonar vandringen för att återvända tillbaka uppför sluttningen hur otränade vissa människor är!!

Maten i restaurangerna var bra - den var inte alltid rykande het, men verkade vara bra tillagade. En del kött var ganska segt (kyckling i synnerhet). Geten (lokal mat) är mycket trevligt, och det finns alltid något du gärna äter. Men du får mycket begränsad service - bara 1 drink vid ankomsten, och det är det. Mycket begränsade samspel med personalen.

Vissa människor har klagat över den tid det tog att serveras i barerna. Ja, ofta fanns det bara 1 eller max 2 personer som serverar, och ibland kan det ta ett tag att bli serverade, men det var inte så hemskt länge. De är generösa med sin sprit och den varma chokladen är rätt så fantastisk! Men servicen kommer inte riktigt med ett leende, och det känns som att teamet bara går igenom rutinerna.

Det finns ett lokalt snabbköp bara upp längs vägen om du behöver solskyddsmedel etc, men det finns alltid vatten, mat och dryck tillgängligt om du har all inclusive, så det är osannolikt att Du kommer att behöva det.

Den lokala staden kallas Morro Jable och en taxi kostar omkring € 8- €9 per enkelresa. Det finns inte mycket i staden - massor av turistaffärer. Det är där de närmaste apotek är att om du behöver det, eller några nödvändigheter när du är där/presenter att ta med tillbaka. Det finns en fin strand dock.

Den enda sevärdhet som är lätt att ta sig till är zoo - Oasis Park. Det finns en gratis buss som hämtar dig från hotellet och släpper av dig på samma ställe efteråt. Mycket bra valuta för pengarna, och vi köpte vår biljett billigare från Thomsons representant, vilket sparade tid när vi kom fram.

På tal om Thomson representant - Sue var helt fantastisk. Mycket glad att få hjälpa till och delge sin lokalkännedom och glad att hjälpa till med alla frågor som fanns.

Det största problemet jag hade var med wi-fi. Du kan bara få tillgång till det i receptionen, och du var tvungen att betala för det - €6 per dag (även om det är billigare om du köper för 1 vecka på en gång). Men jag gillade inte att man inte kunde få tillgång till det från sitt rum.

I stället har jag en wi-fi-dongle som jag använder i England, och tog med det och köpte ett sim från Vodafone i Morro Jable som kostade €15, och gav mig internet för de 2 veckor jag var där, som jag kunde använda var som helst jag ville ha (även på stranden om jag hade velat! ). Nästa gång jag åker till Spanien, kan jag bara fylla på det online och sätta det på plats igen.

Totalt sett är det bra - men kommer inte göra en minnesvärd semester. Servicen drar ner hotellet - samtidigt som det är OK, gör personalen inte det lilla extra för att göra det till en speciell semester.

4  Tack GavinHants
Det här är ett subjektivt omdöme av en Tripadvisor-medlem och inte av Tripadvisor LLC. Tripadvisor kontrollerar omdömen.Skickades in den Engelska på www.tripadvisor.co.uk. Visa original
DireccionFTV, Public Relations Manager på Fuerteventura Princess, svarade på det här omdömetSvarade 9 oktober 2014
Google-översättning

Dear Mr GavinHants,

We would like to start off by expressing how appreciative we are that you have taken your time to dedicate this great review to Club Fuerteventura Princess online.
We would like to thank you also for your comments. We will make sure the department in charge receive your feedback, this is what make us improve to give you a better service.
We thank you sincerely for choosing the Club Fuerteventura Princess and we wish to have the opportunity to welcome you again in the near future.

Kind Regards,
Public Relations Hotel Fuerteventura Princess

Rapportera svaret som olämpligt
Detta är det subjektiva svaret från en representant för företaget och inte från TripAdvisor LLC.
De här omdömena har maskinöversatts från engelska. Vill du visa maskinöversättningar?
Omdömet skrevs 21 november 2018

Datum för vistelsen: november 2018
  • Restyp: Reste med vänner
    • Sovkvalitet
    • Rum
    • Service
Det här är ett subjektivt omdöme av en Tripadvisor-medlem och inte av Tripadvisor LLC. Tripadvisor kontrollerar omdömen.
DireccionFTV, Director de Relaciones Públicas på Fuerteventura Princess, svarade på det här omdömetSvarade 30 januari 2019
Google-översättning

Rapportera svaret som olämpligt
Detta är det subjektiva svaret från en representant för företaget och inte från TripAdvisor LLC.
Omdömet skrevs 14 oktober 2018 från mobil enhet

Datum för vistelsen: september 2018
Restyp: Reste som ett par
Det här är ett subjektivt omdöme av en Tripadvisor-medlem och inte av Tripadvisor LLC. Tripadvisor kontrollerar omdömen.
Omdömet skrevs 13 oktober 2018 från mobil enhet

Datum för vistelsen: september 2018
Restyp: Reste ensam
Det här är ett subjektivt omdöme av en Tripadvisor-medlem och inte av Tripadvisor LLC. Tripadvisor kontrollerar omdömen.
DireccionFTV, Director de Relaciones Públicas på Fuerteventura Princess, svarade på det här omdömetSvarade 14 oktober 2018
Google-översättning

Rapportera svaret som olämpligt
Detta är det subjektiva svaret från en representant för företaget och inte från TripAdvisor LLC.
Visa fler omdömen