Vi stöder följande webbläsare:

“Trevligt hotell på barfotaön” 3 av 5 stjärnor
Omdöme om Villas Paraiso del Mar

De bästa priserna för din vistelse
Ange datum för att hitta de bästa priserna
Incheckning dd/mm/yyyy Utcheckning dd/mm/yyyy
Visa priser
Jämför priser från de mest populära resesidorna
och 7 sidor till!
Spara
Villas Paraiso del Mar lades till Sparadelistan
Villas Paraiso del Mar
4.0 av 5 Hotell   |   Avenida Plutarco Elias Calles s/n, Holbox Island 77310, Mexiko   |
Bekvämligheter
Rankad som nummer 7 av 16 hotell i Holbox Island
Proffsrecensent
26 omdömen 26 omdömen
3 omdömen om hotell
Omdömen i 10 städer Omdömen i 10 städer
2 hjälpsamhetsröster 2 hjälpsamhetsröster
“Trevligt hotell på barfotaön”
3 av 5 stjärnor Omdömet skrevs den april 15 2015

Det här är ett trevligt hotell på en mycket trevlig ö. Personalen är trevlig och de flesta kan prata bra engelska, dock inte alla. Rummen var stora och helt okej, hade dock önskat en lite mjukare säng och några fler kuddar. Lobbyn är fin och även trädgården som ligger runt alla mindre hus är trevlig.

Vi valde att inte ha all inclusive - och det är jag rätt nöjd med. Åt lunch några gånger som var helt okej, men tycker restaurangerna i stan och kring stranden är bättre och roligare.

Frukosten höll en okej standard för ett hotell i denna klass.

Bodde där i April 2015, reste som ett par

364 omdömen från resenärer

Se omdömen för
Betygsöversikt
    4,5 av 5 stjärnor
Tips från resenärer hjälper dig att välja rätt rum.   Rumstips (4)
Datum | Betyg
4 omdömen om hotell
Omdömen i 5 städer Omdömen i 5 städer
4 hjälpsamhetsröster 4 hjälpsamhetsröster
4 av 5 stjärnor Omdömet skrevs den mars 29 2015

Bodde på hotellet en vecka i mitten på mars. Måste säga att vi blev positivt överraskade, hotellet är placerat precis vid stranden och består av bungalows i tre plan där varje våningsplan är ett eget rum. Vårt rum låg på mellan planet och hade en balkong med både eftermiddags sol och havsutsikt. Rummet var stort och kändes väldigt rent och mysigt, inte ett enda kryp i rummet trots att hotellområdet består av en planerad djungel med djurlivet tätt inpå knuten. Bra med varmvatten och bra tryck i duschen, väl fungerande AC, lite hård säng men det gick att leva med. Det är dock väldigt lyhört mellan våningsplanen så var beredd på det. Gratis Wifi finns att tillgå i lobbyn och restaurangen.
Vi saknade dock lite städning på balkongen och man kanske kunde önskat byte av sängkläderna åtminstone en gång under vår en vecka långa vistelse. Hotellets pool är liten men mysig, ner mot havet finns det massor av solstolar och jag hade inga problem att få tag i sådana runt kl09.
Vi bodde på hotellet med frukost inkluderat och det kändes helt rätt, frukosten var bra med möjligheter till det mesta. Köp inte till all-inclusive eller halvpension utan ta en liten promenad in till byns centrum 10-15min bort och besök någon av de 64st restaurangerna som finns där, fantastisk god mat på de flesta av dem. Vi provade hotellets Mexikanska buffé på onsdags kvällen och blev jättemissnöjda, vi blev placerade på kvällens andra sittning och när vi väl kom dit så visar det sig att flera saker på Buffén är slut (bla guacamolen och nachos-chipsen), dessa blev inte heller påfyllda så där satt det många restaurangbesökare med lång näsa och väntade och väntade. Är det så varje kväll när man har all-inclusive så säger jag absolut nej till det konceptet på detta hotell.
Ska man ser mer utav ön så rekommenderar jag att man hyr en golfbil i ett par tre timmar och besöker öns olika delar. Hotellet hyr ut men priset är högre än inne i byn, vi gick tio minuter in till byn och fick ett betydligt billigare pris än vad hotellet hade att erbjuda.
Vill man ta en god drink eller äta en god lunch med öns bästa utsikt så är det promenad 15min till Hotell El Nubes som gäller, verkligen väl värt ett besök. Kan också rekommendera att ta en morgon/förmiddags promenad på sandbankarna som visar sig vid lågvatten. Vi tog en rejäl promenad som varade i nästan tre timmar, helt otroligt vilket upplevelse när man lämnar civilisationen och går mot Praia de Mosquitos. På tal om myggor så uppfattade vi inte det som något större problem, finns myggmedel att köpa i varje butik, undvik att köpa på hotellets egna butik där priset är det tredubbla.
Stränderna är gudomliga på ön och jag kan verkligen tänka mig att komma tillbaka till denna pärla.

Tips för att välja rum: Välj ett rum på andra våningen så får ni lite mer ljus och mindre djurliv samt en egen balkong där m ...
Visa fler tips på hur du väljer rum
  • Bodde där i Mars 2015, reste som ett par
Nybörjarrecensent
3 omdömen 3 omdömen
3 omdömen om hotell
4 av 5 stjärnor Omdömet skrevs den mars 10 2015

Jättefina stora rum, bred säng och kanonbra städning. Bra tryck i duschen också. Började i rum 111 som inte var någon höjdare, låg längst in på området o var långt från stranden mörkt o lite dystert. Efter en natt bad vi att få flytta och det fick vi utan sura miner från receptionen. Hamnade på mittenvåningen i det tredje huset från stranden sett i rum 102 - jättemysigt! Enda nackdelen är att det är väldigt lyhört, knakar o låter som om man har elefanter boende ovanför sig (husen har tre våningar, terass längst ned, balkong på mittenvåningen o bara fönster om man bor högst upp). Jättebra frukostbuffe, äggkock o vissa dagar en smoothie- avdelning där du själv väljer vad som ska vara i. Vi hade inte all inclus vilket vi är glada för. Jättemysigt att gå tilldelats lilla staden på kvällarna o äta , testa Mawimbi o Casa Las Tortugas test, o Parilla de Juan. Tog en drink i lobbyn några kvällar men de var en sorglig historia, vattniga i princip alkoholfria - är väl typiskt all inc hotell men lite trist när man betala fullproppad för en smaklös drink. Kan tänka mig att bo här igen men blev mer nyfiken på Casa Sandra o Villa Flamingos o väljer nog någon av dem om jag återvänder. Fantastisk mat o drinkar på båda ställena!

Bodde där i Mars 2015, reste som ett par
Jönköping, Sverige
Recensent
9 omdömen 9 omdömen
Omdömen i 4 städer Omdömen i 4 städer
4 hjälpsamhetsröster 4 hjälpsamhetsröster
3 av 5 stjärnor Omdömet skrevs den mars 6 2015

Var ren vecka i mars. Mysigt hotell, bra sängar. Men personalen var lite Si o så. Hade frukost inkluderat men personalen sa att vatten inte ingick? Servicen på stranden tog lång. Roomservice kom aldrig när vi beställt.
Städpersonalen var duktiga.

Bodde där i Mars 2015, reste som ett par
1 omdöme
4 av 5 stjärnor Omdömet skrevs den februari 20 2015

Här trivs man! Vi var på Holbox och villas paraiso del mar en vecka i februari. Direkt när vi blev avsläppta med taxi utanför receptionen var det som att kliva in i ett tropiskt paradis. Djungeln är väl bevarad bland hotellets olika utrymmen, och det är väldigt mysigt när du går från din cabana vidare till restaurangen. Stranden på Holbox är väldigt naturlig vilket innebär att det inte läggs någon energi på att kratta undan tång som blåser upp från havet. Detta är kanske något som vissa stör sig på men det gjorde absolut inte vi. Servicen på hotellet var bra och vi älskade att vakna upp till den fina frukostbuffén som de hade. Rummen var rena och väldigt fina! Som på många andra ställen i världen var sängen hård.
Hotellet ligger nära det lilla centrum som finns på holbox, ta er gärna in dit för att äta middag på kvällarna glöm ej ficklampa då det inte finns några lysen längs med vägen.
Vi gillade verkligen Villas Paraiso del mar och skulle absolut rekommendera det till alla som funderar på Holbox!
En viktig liten detalj, Köp myggmedel!! Vi provade både svensk och mexikansk myggspray och den mexikanska var helt klart bäst! Spraya morgon/middag/kväll för det är väldigt mycket mygg!

Bodde där i Februari 2015, reste som ett par
dd/mm/yyyy dd/mm/yyyy
Prissätt din vistelse
Andra hotell som du kanske också gillar …

Besökt Villas Paraiso del Mar? Berätta vad du tyckte!

Ytterligare information om Villas Paraiso del Mar

Adress: Avenida Plutarco Elias Calles s/n, Holbox Island 77310, Mexiko
Region: Mexiko > Yucatan halvön > Quintana Roo > Holbox Island
Bekvämligheter:
Bar/lounge Strand Kostnadsfri frukost Kostnadsfritt höghastighetsinternet (WiFi) Restaurang Rumservice Sviter Swimmingpool
Typ av hotell:
Nr 7 av Strandhotell i Holbox Island
Prisklass (per natt): 975 kr - 2 192 kr
Hotellklass:4-stjärnigt — Villas Paraiso del Mar 4*
Antal rum: 46
Bokningsalternativ:
TripAdvisor är stolta över att vara partner med Booking.com, Expedia, Hotels.com, Low Cost Holidays, TripOnline SA, Otel, Splendia och Agoda så att du tryggt kan boka med Villas Paraiso del Mar. Vi hjälper miljoner resenärer varje månad att hitta de perfekta hotellen för både semester- och företagsresor, alltid med de bästa rabatterna och specialerbjudandena.
Kallas också för:
Villas Paraiso Del Mar Hotel Holbox Island
Hotel Paraiso Del Mar
Paraiso Del Mar Hotel

Om du äger eller är chef för Villas Paraiso del Mar kan du registrera dig nu för att få kostnadsfria verktyg som hjälper dig att förbättra din plats i företagsförteckningen, locka till nya omdömen och svara på recensenters omdömen.