Vi stöder följande webbläsare:

“Centralt men dåligt” 2 av 5 stjärnor
Omdöme om Hotel Whitcomb

De bästa priserna för din vistelse
Ange datum för att hitta de bästa priserna
Incheckning dd/mm/yyyy Utcheckning dd/mm/yyyy
Visa priser
Jämför priser från de mest populära resesidorna
och 11 sidor till!
Omdömen i 11 städer Omdömen i 11 städer
1 hjälpsamhetsröst 1 hjälpsamhetsröst
“Centralt men dåligt”
2 av 5 stjärnor Omdömet skrevs för 4 veckor sedan

Ett hotell vars storhetstid var för många år sedan.
Det är parkeringsförbud utanför hotellet och ingen hänvisning om var man ska parkera. Men när man väl kommer in i hotellets vestibul och reception så är det en imponerande syn och man förstår att detta har nog varit ett högklassigt hotell en gång i tiden. Men hela hotellet är väldigt nerslitet.
Rummet var dock rent men här är något lyhört, så man kan höra folk i korridoren och angränsande rum. Det tog minst 15-20 minuter innan det kom varmvatten i duschen.
För att vara San Francisco så var det inte dyrt att bo här, men det kostade 35 $ per dygn att parkera bilen på bevakad parkering exkl. skatt.
Hotellets omgivningar inbjuder inte till utomhusvistelse kvällstid. Det var många uteliggare och narkomaner längs Market Street i hotellets närområde.
Hotellet är centralt beläget och det tar ca. 30-40 minuter att promenera till Chinatown. Och en dryg timme att gå till Fishermans Wharf. 10-15 minuter till kabelvagnarna vid Market Street. Teater och kultur i närområdet.
Mycket övrigt att önska av personalen. Tjejen som tog emot oss när vi checkade in var trevlig och tillmötesgående likaså killen som tog om hand bilen och parkerade denna. Men resten, ja inte direkt otrevliga, men långt ifrån trevliga. Charmkurs rekommenderas.
Restaurangen var ej öppen under vår tvådagarsvistelse.
Men ett stort plus är att Starbucks ligger granne med hotellet och man kommer dit genom vestibulen.
Ytterligare ett plus var gratis wifi.
Kennet. Kristianstad. Sweden

1 843 omdömen från resenärer

Se omdömen för
Betygsöversikt
    3,5 av 5 stjärnor
Tips från resenärer hjälper dig att välja rätt rum.   Rumtips
Datum | Betyg
22 omdömen om hotell
Omdömen i 21 städer Omdömen i 21 städer
5 hjälpsamhetsröster 5 hjälpsamhetsröster
4 av 5 stjärnor Omdömet skrevs den februari 15 2015

Jättefint om än lite slitet hotell mitt på Market street i stan med nära till de olika kommunikationerna som fanns där. Att hela San Fransisco, denna trevliga stad, lämnar en lite bitter smak efter sig av alla dessa utslagna människor kan man knappast lasta detta anrika och trevliga hotell för.
Personalen var hjälp och pratsamma vilket uppskattas.

Bodde där i Februari 2015, reste som ett par
Göteborg, Sverige
Proffsrecensent
33 omdömen 33 omdömen
15 omdömen om hotell
Omdömen i 15 städer Omdömen i 15 städer
5 hjälpsamhetsröster 5 hjälpsamhetsröster
3 av 5 stjärnor Omdömet skrevs den juli 4 2013

Hotellet har sett sina glansdagar och när vi kom sent på kvällen fick vi ett minirum där vi knappt fick plats. De kom med en resårsäng och nattduksbordet hamnade i korridoren. Som tur var fick vi ett annat rum dagen därpå som var stort och fint, högt i tak. Personalen var hjälpsam till viss mån. Behövde hjälp med att ringa och tre personer involverade som gav upphov till irritation. Läget var ok, men alldeles för många uteliggare på gatorna utanför och runt omkring. Inte påträngande, men inte så trevligt att se hur staden har ändrat sig på några år. Tunnelbana nära som man kan ta ut till flygplatsen. Gångavstånd till Market Place, men som sagt många hemlösa...

Tips för att välja rum: Be om större rum om ni får ett sånt där otroligt litet som man knappt får plats i med väskor etc.
Visa fler tips på hur du väljer rum
  • Bodde där i April 2013, reste med familjen
    • 3 av 5 stjärnor Renlighet
    • 3 av 5 stjärnor Service
dd/mm/yyyy dd/mm/yyyy
Prissätt din vistelse
Andra hotell som du kanske också gillar …

Besökt Hotel Whitcomb? Berätta vad du tyckte!

Ytterligare information om Hotel Whitcomb

Adress: 1231 Market Street, San Francisco, CA 94103
Region: USA > Kalifornien > San Francisco > SoMa
Bekvämligheter:
Bar/lounge Affärscenter med tillgång till internet Fitnesscenter med gym/träningsrum Kostnadsfritt höghastighetsinternet (WiFi) Restaurang Busstransfertjänst Sviter Anpassat för rullstol
Typ av hotell:
Rankad som nummer 149 av 234 hotell i San Francisco
Prisklass (per natt): 1 463 kr - 3 128 kr
Hotellklass:3,5-stjärnigt — Hotel Whitcomb 3.5*
Antal rum: 460
Bokningsalternativ:
TripAdvisor är stolta över att vara partner med Booking.com, Hotels.com, Expedia, MrJet.se, Hotelopia, HostelBookers och Agoda så att du tryggt kan boka med Hotel Whitcomb. Vi hjälper miljoner resenärer varje månad att hitta de perfekta hotellen för både semester- och företagsresor, alltid med de bästa rabatterna och specialerbjudandena.
Kallas också för:
Whitcomb Hotel San Francisco
Whitcomb San Francisco
Whitcomb San Fransico
Hotel Whitcomb San Francisco

Om du äger eller är chef för Hotel Whitcomb kan du registrera dig nu för att få kostnadsfria verktyg som hjälper dig att förbättra din plats i företagsförteckningen, locka till nya omdömen och svara på recensenters omdömen.