Vi stöder följande webbläsare:

“Mysigt och avslappnande” 4 av 5 stjärnor
Omdöme om Relax Bay Resort

De bästa priserna för din vistelse
Ange datum för att hitta de bästa priserna
Incheckning dd/mm/yyyy Utcheckning dd/mm/yyyy
Visa priser
Jämför priser från de mest populära resesidorna
och 4 sidor till!
Spara
Relax Bay Resort lades till Sparadelistan
Relax Bay Resort
3.5 av 5 Hotell   |   111 Moo 2 | AO Phrae Ae - Koh Lanta, Ko Lanta 81150, Thailand   |
Bekvämligheter
Omdömen i 23 städer Omdömen i 23 städer
11 hjälpsamhetsröster 11 hjälpsamhetsröster
“Mysigt och avslappnande”
4 av 5 stjärnor Omdömet skrevs den mars 31 2012

Relax Bay var ett kanon nice ställe att bara ta det lungt och ha det fint på. Bra mat i resturangen och fina och bra bungalows. Relax bay beach bar va en helt underbar beachbar med perfekt läge till solnedgången, samt riktigt trevlig och rolig personal... När det gäller badningen i havet så är det sådär... När tidvattnet går ner är det mycket stenigt på botten, men som tur är finns det pool....

• Bodde där i Mars 2012, reste med vänner

Se omdömen för
Betygsöversikt
    4,5 av 5 stjärnor
    4 av 5 stjärnor
Tips från resenärer hjälper dig att välja rätt rum.   Rumstips (3)
Datum | Betyg
5 omdömen 5 omdömen
3 omdömen om hotell
1 hjälpsamhetsröst 1 hjälpsamhetsröst
5 av 5 stjärnor Omdömet skrevs den januari 1 2012

Perfekt hotell för att inte göra annat än att koppla av! Vackert och lugnt. Passar kanske inte lika bra för barnfamiljen eftersom havet snabbt blir djupt och strömt. Där är inte många barn att leka med heller. Rummen är fina, och om nätterna hörs ljuden från all djur. Det räcker bra med endast en fläkt, ac blir för kallt.. Toppenbra hotell och upplevelse!!

• Bodde där i December 2011
4 omdömen 4 omdömen
3 omdömen om hotell
3 hjälpsamhetsröster 3 hjälpsamhetsröster
4 av 5 stjärnor Omdömet skrevs den oktober 11 2011

Relax Bay är perfekt både för barnfamiljen och de nykära. Stranden är välhållen, liten, känns privat, solnedgångarna fantastiska. Vi såg 7 bröllopsfotograferingar på 12 dagar så jag gissar att det är en av Koh Lantas vackraste platser.
Poolen är ganska liten men kändes ändå inte trång.
Utomhusrestaurangen är fin och där socialiserar man på ett naturligt sätt och träffar trevliga människor om man vill (men en filmstjärna såg ut att få vara ifred på sin kärlekssemester ). Maten är ok men inte särskilt inspirerande med tanke på hur fantastisk mat det finns runt hörnet. På stranden finns ytterligare två restauranger som tillhör enklare resorts. Det bjöd först emot att gå till restaurang "Svenskbaren" men det visade sig att de la allt krut på en underbar thailändsk kock och där åt vi bland det godaste på Koh Lanta. Åk annars in till Saladan eller till Longbeach.
Relax Bays strandbar hade mycket vänlig personal och hos dem hängde man gärna och tittade på elden och tog en drink - bra alkoholfria alternativ fanns - på kvällen. På dagen funkade det bra att hänga med barn i skuggan av de ombyggda båtarna/solsängarna, spela kalaha och äta frukt.
Dykcentret var pålitligt, proffsigt och matchade allas olika nivåer. Fina dykturer och utflykter!
Bungalowen var ok men lite enklare än vi väntat oss - vi hade valt högsta nivån med seaview, värdeförvaring, a/c och kylskåp. Skönt att kunna ha youghurt, vatten och frukt till hands. Sängarna var ok, men inte för den som gillar mjuka sängar. Vi fick krångla lite för att få en fjädrande extrasäng till den långa 4-åringen, istället för en babysäng med väldigt tunn madrass.. En del myror i badrummet, en gecko-ödla smet in genom terassdörren, grodorna låter väldigt mycket när det regnat så öronproppar är skönt. Men så är det i djungeln :) Bra att ha ficklampa med sig även om det är nattbelysning längs gångstigarna.
Barnen trivdes fantastiskt men ville hellre vara i poolen än havet.
Trots att standarden är basic är det en otroligt skön känsla att vara på Relax Bay.
Hade det inte varit för att jag vill upptäcka resten av världen också så hade jag gärna åkt tillbaka.

Tips för att välja rum: Välj seaside/poolside, a/c, kylskåp
Visa fler tips på hur du väljer rum
  • Bodde där i Mars 2011, reste med familjen
    • 4 av 5 stjärnor Service
Ko Lanta, Thailand
1 omdöme
5 av 5 stjärnor Omdömet skrevs den maj 23 2011

Jag kan varmt rekommendera Relax Bay då jag bott här i olika omgångar, olika år. Vill du ha det lugnt och skönt men ändå med en möjligheter till god mat, svalkande pool, masage, snorkling, träning och att ligga i hängmattan i solnedgången till skön musik vid en strandbar så är detta det perfekta alternativet. För mig personligen är detta ett av mina absoluta favorit ställen i Thailand. God mat, härlig träning på en plattform uppe bland träden där det fläktar och skuggar. Ett resort som ligger precis vid en privat stranden med vit sand och turkosblått vatten. Det är inget lyxhotell men här är det lugnt och skönt. Grönt och sagolikt vackert med fjärilar i en lummig djungelmiljö men ändå på stranden. Trevlig personal! Jag kommer absolut att välja Relax Bay igen.

• Bodde där i Februari 2011, reste som ett par
4 omdömen 4 omdömen
4 omdömen om hotell
1 hjälpsamhetsröst 1 hjälpsamhetsröst
3 av 5 stjärnor Omdömet skrevs den februari 28 2011

Bungalow var ok, takfläkt som väsnas och kvider. Fantastisk beach med kristallklart vatten. Vid ebb är det väldigt långgrunt. Resorten skryter med en fransk kock men den rackaren var nog inte nykter när han lagade vår mat. Vi undvek restaurangen de sista 4 dagarna. Dålig ljudisolering gör att om man har oturen och får skrikande barn i grannbungalowen så är man nog vaken större delen av natten. Dåligt med stolar/liggplatser i skuggan så det blir lite "kamp med tyskarna" om att få bra platser. Relax är mycket populärt hos barnfamiljer så blöjbyten vid frukostbordet får man vänja sig vid.Många unga par med mycket små babisar! Mycket branta trappor utan räcken gör att man får vara stadig på fötterna när man ska upp till landsvägen! Inget för äldre! Resortens hundar är snälla - alla 5 - men de springer och pinkar på stranden.
Priset är alldeles för högt i förhållande till vad man får.

• Bodde där i Februari 2011, reste som ett par
    • 3 av 5 stjärnor Renlighet
    • 2 av 5 stjärnor Service
dd/mm/yyyy dd/mm/yyyy
Prissätt din vistelse
Andra hotell som du kanske också gillar …

Besökt Relax Bay Resort? Berätta vad du tyckte!

Ytterligare information om Relax Bay Resort

Prisklass (per natt): 236 kr - 498 kr
Hotellklass:3,5-stjärnigt — Relax Bay Resort 3.5*
Antal rum: 32
Bokningsalternativ:
TripAdvisor är stolta över att vara partner med Hotels.com, Booking.com, Expedia, Low Cost Holidays, Otel och HostelBookers så att du tryggt kan boka med Relax Bay Resort. Vi hjälper miljoner resenärer varje månad att hitta de perfekta hotellen för både semester- och företagsresor, alltid med de bästa rabatterna och specialerbjudandena.
Kallas också för:
Relax Bay Hotel Ko Lanta
Relax Bay Ko Lanta

Om du äger eller är chef för Relax Bay Resort kan du registrera dig nu för att få kostnadsfria verktyg som hjälper dig att förbättra din plats i företagsförteckningen, locka till nya omdömen och svara på recensenters omdömen.