Vi stöder följande webbläsare:

“Utmärkt hotell med trevlig personal och fin snorkling, rekommenderas varmt” 5 av 5 stjärnor
Omdöme om SENTIDO Reef Oasis Senses Resort

De bästa priserna för din vistelse
Ange datum för att hitta de bästa priserna
Incheckning dd/mm/yyyy Utcheckning dd/mm/yyyy
Visa priser
Jämför priser från de mest populära resesidorna
och 1 sida till!
Spara
SENTIDO Reef Oasis Senses Resort lades till Sparadelistan
SENTIDO Reef Oasis Senses Resort
4.5 av 5 Hotell   |   Marine Sporting Club Road | Hadabet Om El Sied, Sharm El Sheikh, Egypten   |
Bekvämligheter
Rankad som nummer 20 av 228 hotell i Sharm El Sheikh
4.5 av 5 stjärnor 1 268 omdömen
Uddevalla, Sverige
4 hjälpsamhetsröster 4 hjälpsamhetsröster
“Utmärkt hotell med trevlig personal och fin snorkling, rekommenderas varmt”
5 av 5 stjärnor Omdömet skrevs den mars 30 2012

Vi bokade resan hos Resia och åkte hit med Apollo som skötte både återkoppling om bokning innan resan och transfer från flygplatsen på ett föredömligt sätt.

Fin hotellanläggning med idel trevlig personal. Vårt bästa tips är att ge dricks till personalen i början så får man kunglig uppmärksamhet länge. Det räcker fint att ge mellan 5-10 Egyptiska pund. Ett bra tips är också att ta med sig växelpengar i Egyptiska pund ner då tillgång till växel är svårt att få på plats.

Då hotellanläggningen är stor och avlång så varierar avståndet en del till stranden. Vi är runt 30år och är pigga i benen och har inte något emot en kort prommenad på semestern. Detta är då en utmärkt anläggning med mycket fina restauranger och bra snorkling. Strandområdet är litet men snorklingen finns rakt utanför anläggningen vilket gör att man inte måste ge sig iväg om man vill se fina rev och färgglada fiskar.
Ingen extra avgift för strandentre, strandstolar, handdukar eller toaletter, toppen tycker vi.

Lite kort om restaurangerna.
På vår resa hit hade vi All Inclusive vilket vi tyckte var toppen här. Vi vill gärna rekommendera ett par guldkorn på anläggningen:

1. Mo´s Restaurang
Denna restaurang är exklusivt för gäster på Sensesdelen och därför inte så mycket folk att trängas med. Här serveras frukost och middag. Middagen består av buffe eller a´la carte.
Man bokar bord vissa dagar i receptionen och på middagarna krävs långbyxor och t-shirt (jeans helt ok).

2. Cactus bar
En mycket speciell bar med middagsservering på kvällarna. Här får man plocka ur en buffe och sedan grilla själv på egen grill vid bordet som tänds upp av personalen.
Även denna är speciellt för Sensesgäster och kräver bokning.

3. La Gioconda rastaurang (italiensk)
Mycket bra service och den trevligaste personalen på anläggningen enligt vårt omdöme. Bra mat som pasta och pizza samt annan buffe. Här åt vi lunch dagligen.

Finns flera restauranger och barer på området som serverar mat och snacks. Om man vill (vilket vi provade) kan man äta en hel dag utan avbrott på olika ställen.

Vi gjorde också en resa till Pyramiderna på Gizaplatån utanför Kairo. Detta kan vi rekommendera då man bör se detta då man är i Egypten. Dock tycker vi att man ska tänka på ett par saker:

Vi förbokade denna extra utflykt innan avresa, vi sparade totalt ca 400 SEK/person jämfört med att boka på plats.
Vi åkte bussresa vilket innebär att man åker på natten (ca 24.00) och är framme i Kairo på morgonen. Man spenderar dagen i Kairo och tittar på pyramiderna och åker till egyptiska museet. Man får också lunch under dagen. Sedan används nästa natt till att åka tillbaka till Sharm el Sheikh. Man är tillbaka på hotellet någon gång efter midnatt.
Man kan göra denna resa med övernattning och buss eller dagsresa med flyg. Utflykten med flyg var inget som Resia visste något om.

• Bodde där i Mars 2012, reste som ett par
    • 5 av 5 stjärnor Läge
    • 5 av 5 stjärnor Service
Var detta omdöme till någon hjälp? Ja 4

1 268 omdömen från resenärer

Se omdömen för
Betygsöversikt
    4,5 av 5 stjärnor
Tips från resenärer hjälper dig att välja rätt rum.   Rumstips (14)
Datum | Betyg
Svenska först
Sweden
1 hjälpsamhetsröst 1 hjälpsamhetsröst
5 av 5 stjärnor Omdömet skrevs den mars 30 2012

Hotellet är jättefint o fräsht. Hotellpersonalen var jättetrevliga. Underbar strand och kanon snorkling bara några meter ut i havet. Handla gärna något av killarna i butikerna på väg ner till stranden. Vi köpte dricka, godis och badlakan av muhamed, supertrevlig kille som gav oss en massa bra tips. Kan varmt rekommendera restaurangerna Cactus och moonlight, visserligen mot extra avgift men absolut värt det. Har bara gott att säga om detta hotell. Åk.

• Bodde där i Mars 2012, reste som ett par
    • 4 av 5 stjärnor Standard
    • 4 av 5 stjärnor Läge
    • 4 av 5 stjärnor Service
Var detta omdöme till någon hjälp? Ja 1
Sollentuna, Sverige
2 hjälpsamhetsröster 2 hjälpsamhetsröster
5 av 5 stjärnor Omdömet skrevs den mars 29 2012

Vi var jättenöjda med detta hotell. Efter att ha testat alla restaurangerna kom vi på att godast mat var i Mo:s restaurang där man bokade bord till middagen rekomenderar jag starkt. Eftersom hotellet ligger uppe på en klippa så var det en backe alternativt en trappa ner till stranden och ca 300 m att gå dit. Men det är inga problem att ta sig dit via trappan eller promenadstråk ner vi tyckte det var en skön promenad (48+75år). Toaletterna på stranden var rena och frsäscha. Korallrevet utanför var lätttillgängligt och mycket att snorkla på. Eftersom sandstranden ligger i en bukt så på sandstranden blåste det inte storm när det blåste uppe på klippan. DRICKS är stor del av deras lön och biljetten till att få snabb service ger du inget är kyparna inte så intresserade av att servera och man behöver inte ge så mkt dricks varje gång ofta är bättre och det uppskattas verkligen. Det var ett mycket lungt och skönt hotell såg inte till att någon var magsjuk eller så. Rummen var fräscha och sängarna var sköna. Upplevde inte att någon kunde komma in i saftyboxen då jag programerade egen kod. Jag rekomenderar detta hotell med det varmaste.

• Bodde där i Mars 2012, reste med vänner
    • 5 av 5 stjärnor Läge
    • 5 av 5 stjärnor Service
Var detta omdöme till någon hjälp? Ja 2
Nässjö
3 hjälpsamhetsröster 3 hjälpsamhetsröster
4 av 5 stjärnor Omdömet skrevs den mars 28 2012

Många har beskrivet hur det ser ut på hotellområdet.....Vilket jag och mina vänner tyckte var super bra, rent och fint.Superior rum var stora. Städningen var hög klass på.Frukost och middagrestauranger var riktigt bra.Stranden och framför allt vattnet var ju fantastiskt,bara att kunna gå ut från en brygga för att kunna snokla och dyka bland underbara koraller och fiskar är himmelskt.Internet anslutningen var ok.

• Bodde där i Mars 2012, reste med vänner
    • 4 av 5 stjärnor Läge
    • 4 av 5 stjärnor Rum
    • 4 av 5 stjärnor Service
Var detta omdöme till någon hjälp? Ja 3
Stockholm, Sverige
3 hjälpsamhetsröster 3 hjälpsamhetsröster
1 av 5 stjärnor Omdömet skrevs den mars 11 2012

Helt felaktigt beskrivet av Apollo på internet. Det är inget strandhotell utan man måste gå igenom ett annat hotell för att komma till stranden och vägen dit är lång och mycket brant på vissa ställen. Är man inte helt frisk och har god kondition så är det svårt att komma till och från stranden. Dessutom finns inga toaletter på stranden utan man måste gå upp för en lång brant trappa. Bussen som ska gå till stranden stannar långt ifrån stranden och det är två mycket branta backar kvar som man måste gå själv.

Vitlök finns i all mat förutom vitt bröd och råa grönsaker. Att få mat utan vitlök är svårt eftersom all mat görs i förväg och ingen är villig att göra specialkost.

Personalen på hotellets restaurang är superslöa. Det kan ta upp till en halvtimme för att få en kopp kaffe till frukosten även fast det var lite folk i restaurangen. De gjorde inget självmant utan man fick säga till flera gånger innan de hämtade kaffet. Likadant var det till middagen, ingen dricka innan man nästan ätit klart.

Lita inte på saftyboxen på hotelllrummet. Vi blev bestulna på en plånbok som låg i den låsta saftyboxen. Personalen trodde inte på att det kunde hända utan menade på att vi inte låst den. Efter ett par dagar hade någon åter igen öppnat vår saftybox och lagt tillbaka plånboken när den var låst. Även då trodde inte hotellets personal på oss trots att de letat igenom hela vårt rum och alla våra saker när plånboken försvann. Apollos personal sa att det var vanligt att de tog saker ur saftyboxen och att det inte var någon ide att polisanmäla eftersom det inte kommer att hända något ändå.

Kan inte rekommendera detta hotell till någon

• Bodde där i Februari 2012, reste med familjen
    • 3 av 5 stjärnor Standard
    • 1 av 5 stjärnor Läge
    • 3 av 5 stjärnor Sovkvalitet
    • 3 av 5 stjärnor Rum
    • 3 av 5 stjärnor Renlighet
    • 1 av 5 stjärnor Service

Omdömen sammanställs i samarbete med Apollo

Var detta omdöme till någon hjälp? Ja 3
Andra hotell som du kanske också gillar …
dd/mm/yyyy dd/mm/yyyy
Prissätt din vistelse

Besökt SENTIDO Reef Oasis Senses Resort? Berätta vad du tyckte!

Ytterligare information om

Adress: Marine Sporting Club Road | Hadabet Om El Sied, Sharm El Sheikh, Egypten
Region: Egypten > Röda havet och Sinai > South Sinai > Sharm El Sheikh
Bekvämligheter:
Bar/lounge Strand Affärscenter med tillgång till internet Fitnesscenter med gym/träningsrum Kostnadsfri frukost Kostnadsfritt höghastighetsinternet (Wi-Fi) Kostnadsfri parkering Barnaktiviteter (barn-/familjeanpassat) Restaurang Rumservice Busstransfertjänst Swimmingpool Anpassat för rullstol
Typ av hotell:
Prisklass (per natt): 1 086 kr - 2 909 kr
Hotellklass:4,5-stjärnigt — SENTIDO Reef Oasis Senses Resort 4.5*
Antal rum: 242
Bokningsalternativ:
TripAdvisor är stolta över att vara partner med Expedia och Booking.com så att du tryggt kan boka med SENTIDO Reef Oasis Senses Resort. Vi hjälper miljoner resenärer varje månad att hitta de perfekta hotellen för både semester- och företagsresor, alltid med de bästa rabatterna och specialerbjudandena.
Kallas också för:
Reef Oasis Senses Hotel Sharm El Sheikh

Om du äger eller är chef för SENTIDO Reef Oasis Senses Resort kan du registrera dig nu för att få kostnadsfria verktyg som hjälper dig att förbättra din plats i företagsförteckningen, locka till nya omdömen och svara på recensenters omdömen.