Vi stöder följande webbläsare:

“Bästa sol/bad-semestern!” 5 av 5 stjärnor
Omdöme om Jungle Aqua Park Hotel

Spara Sparad
Jungle Aqua Park Hotel lades till Sparadelistan
De bästa priserna för din vistelse
Ange datum för att hitta de bästa priserna
Incheckning dd/mm/åååå Utcheckning dd/mm/åååå
Visa priser
Jämför priser från de mest populära resesidorna
och 3 sidor till!
Omdömen i 5 städer Omdömen i 5 städer
6 hjälpsamhetsröster 6 hjälpsamhetsröster
“Bästa sol/bad-semestern!”
5 av 5 stjärnor Omdömet skrevs den april 9 2012

Bästa sol/bad semestern vi varit på. Åkte 2 vuxna och 3 barn (1,8,15 år) alla gav 10/10. Inte det minsta konstiga i magen men hotellet var jättenoga med hygien/städning. Kommer åka tillbaka många gånger.

• Bodde där i April 2012, reste med familjen
    • 5 av 5 stjärnor Standard
Var detta omdöme till någon hjälp? Ja 2

1 340 personer har skrivit omdömen om det här hotellet

Se omdömen för
Betygsöversikt
    4 av 5 stjärnor
    4,5 av 5 stjärnor
Tips från resenärer hjälper dig att välja rätt rum.   Rumstips (4)
Datum | Betyg
Svenska först
Koping, Sverige
4 hjälpsamhetsröster 4 hjälpsamhetsröster
5 av 5 stjärnor Omdömet skrevs den mars 26 2012

Vilket utmärkt hotell, vilken trevlig personal, vilken god mat, vilka rymliga dubbelrum, summa summarum: Åk hit!
Vi (familj med barn på 11 och 1 år) har precis kommit hem efter en vecka på Jungle Aqua Park och vi är mer än nöjda. Vi frågar oss: Vart ska vi åka nu när vi varit här?? Det blir svårt för andra ställen att överträffa detta komplex som också är så prisvärt när man betänker allt man får. Vi åt och drack mest hela tiden. Det finns sex restauranger (asiatisk, italiensk, engelsk, tysk, orientalisk o medelhavsinspirerad) samt enklare matställen vid både vattenlandet och på stranden där man alltså får utnyttja sin all inclusive. Det finns dessutom många pubar och en nattklubb och att städpersonalen alltid såg till att det fanns flaskvatten i kylskåpet tyckte vi var kanon (välling...) Vi hade urskoj i vattenparken (vad kostar inte entrén annars för en familj?), jätteroliga attraktioner och personalen är hjälpsam (aldrig några problem att t ex värma barnmat) och det fanns alltid lediga solsängar. Det är grönt och rent på hela området - personalen arbetar ihärdigt med bevattning,poolskötsel (det finns mängder av pooler på området, säkert ett fyrtiotal!!) och rumsstädning. Det mer eller mindre "haglar" av jättetrevlig personal. De bär dina resväskor, de sopar, städar, serverar dig så gott som dygnet runt. "Vår" rumsstädare var otroligt duktig och ödmjuk, precis som servitörerna och all övrig personal. De tiggde ALDRIG efter dricks, vilket vi hört förekommer på andra hotell i Hurghada, men självklart tog de tacksamt emot den när vi gav dem. De är vansinnigt förtjusta i barn, de lekte och skojade ständigt med vår ettåring. Vi var innan avresan oroliga för magbesvär men det visade sig inte bli några problem - hygienen sköttes exemplariskt på hotellet. Samtliga kockar bär handskar, de sköljer i flaskvatten och du kan också vid varje måltid ställa dig i kö till en kock som tillagar din egna omelett, pasta, pizza, fisk, köttgryta, kyckling etc. På en restaurang (den första fr receptionen sett) finns det t o m en bagare som bakar din alldeles egna frukostfralla. Kan mat blir mer nylagad och fräsch än så?! Vill ni ha roligt tillsammans på semestern, så är detta hotell ett perfekt resmål.

• Bodde där i Mars 2012, reste med familjen
    • 4 av 5 stjärnor Standard

Var detta omdöme till någon hjälp? Ja 4
Höör, Sverige
3 hjälpsamhetsröster 3 hjälpsamhetsröster
5 av 5 stjärnor Omdömet skrevs den mars 13 2012

Är mycket förvånad till er som skriver negativt om Jungle Aqua Park! Har rest en hel del och för att vara all inclusive så har vår familj (barn 6 och 7 1/2 år) aldrig varit med om bättre mat och dess service var otroligt hög. En del skriver om skumma magar, vi vuxna blev inte dåliga alls men våra barn fick magproblem i 2 dagar. Vi vet att det inte är maten utan poolvattnet de får i sig av kallsupar, inget vi kan hjälpa. Pengarna som är skitiga rörde inte barnen. Fast vårt rum inte låg nära varken restaurangerna, vattenparken eller receptionen kan vi inte klaga, man är ju på semester och har all tid på sig att ta sig fram. Visst det underlättar att vara i väg i 2 veckor.
Om vi ska klaga på något så är det de andra turisterna som har en förmåga att bara tränga sig i alla köer, vare sig det är till maten, vattenkanorna, läsken, baren mm så är vi svenskar väldigt tåliga och har lärt oss att stå i kö och vänta på vår tur.
Underhållningen får man ta! Barnen älskade showerna fast de inte fattade engelska. Vi hade väldigt kul, vad mer kan man begära då de arbetar 12+ timmar om dagen med att underhålla oss på dagen med vattenpolo, vattengympa, dart mm och sen show på kvällen. Helt ok för oss.
Fritidresor ska ha en stor eloge också. Vilken service! Både vid ankomst, under resan och hemfärd. Allt fungerade. Våra kompisars barn fick feber den dagen de skulle på utflykt, de fick pengarna tillbaka plus en present till barnet med kort om att krya på sig.
Vi åker gärna tillbaka:)

4 omdömen 4 omdömen
Omdömen i 3 städer Omdömen i 3 städer
3 hjälpsamhetsröster 3 hjälpsamhetsröster
3 av 5 stjärnor Omdömet skrevs den mars 11 2012

Familjehotell med all inclusive. En megaanläggning sammankopplad med flera andra hotell så det mer kändes som en enda hotellstad. 6 bra restauranger med trevlig personal. Vattenparken helt ok även om vissa nedfarter var direkt farliga. Ständigt pågående byggnationer, även nattetid, var besvärande. Likaså den ständiga musiken, olika anläggningar spelade olika slags musik vilket var stressande. Extremt högljutt på kvällarna fram till 22.30 eller 00.30 och då hjälpte inte ens de hastigt införskaffade hörselskydden. Strålkastarna från restaurangerna var direkt riktade mot hotellrummen hela natten. Hade otur med städarna som kom när som helst, ibland flera gånger om dagen utan att man såg att någon städning utförts.

Tips för att välja rum: Så långt bort från restaurangerna som möjligt!
Visa fler tips på hur du väljer rum
    • 4 av 5 stjärnor Standard

Var detta omdöme till någon hjälp? Ja 1
Malmö, Sverige
1 hjälpsamhetsröst 1 hjälpsamhetsröst
3 av 5 stjärnor Omdömet skrevs den mars 3 2012

Hotellet var enormt. Får man rum nära vattenlandet och kedjan av restauranger har man tur. Får man rum en bit bort så lär man precis som vi irra omkring de första dagarna innan man hittar rummet.
Hotellet i sig var fint. Vattenparken är helt fantastiskt och lokalerna med restauranger är jättefin. Men... Hotellrummet vi fick var katastrof! Ett minikylskåp som lät som ett mindre flygplan. Luftkonditioneringen lät som ett större flygplan. Ville man duscha innan middag så fanns inget varmvatten och ibland inget vatten alls. En av nätterna gick det inte att spola i toaletten. Rummet var för övrigt fint och stort.
Underhållningen höll en låg kvalitet och det var svårt att få fram vad de olika showerna var.
Maten var urusel. Där var massor av restaurangen som alla serverade samma smörja. Det var tur de hade goda bullar för de höll oss på fötterna hela veckan.
Personalen var bra och trevlig. Servicenivån var överlag mycket hög.

• 3 av 5 stjärnor Standard
    • 1 av 5 stjärnor Sovkvalitet
    • 1 av 5 stjärnor Rum
    • 3 av 5 stjärnor Renlighet
    • 4 av 5 stjärnor Service

Var detta omdöme till någon hjälp? Ja 1

Besökt Jungle Aqua Park Hotel? Berätta vad du tyckte!

Ytterligare information om Jungle Aqua Park Hotel

Adress: Safaga Road P.O.Box 110, Hurghada, Egypten
Region: Egypten > Röda havet och Sinai > Hurghada
Bekvämligheter:
Bar/lounge Strand Fitnesscenter med gym/träningsrum Kostnadsfri frukost Kostnadsfritt höghastighetsinternet (Wi-Fi) Kostnadsfri parkering Barnaktiviteter (barn-/familjeanpassat) Restaurang Rumservice Busstransfertjänst Spa Swimmingpool Anpassat för rullstol Flygplatstransport
Typ av hotell:
Rankad som nummer 12 av 181 hotell i Hurghada
Prisklass (per natt): 807 kr - 2 368 kr
Hotellklass:4,5-stjärnigt — Jungle Aqua Park Hotel 4.5*
Bokningsalternativ:
TripAdvisor är stolta över att vara partner med Agoda, Booking.com, Low Cost Holidays och Otel så att du tryggt kan boka med Jungle Aqua Park Hotel. Vi hjälper miljoner resenärer varje månad att hitta de perfekta hotellen för både semester- och företagsresor, alltid med de bästa rabatterna och specialerbjudandena.

Om du äger eller är chef för Jungle Aqua Park Hotel kan du registrera dig nu för att få kostnadsfria verktyg som hjälper dig att förbättra din plats i företagsförteckningen, locka till nya omdömen och svara på recensenters omdömen.