Vi ser att du använder en webbläsare som vi inte stöder. Webbplatsen kanske därför inte visas som den ska.Vi stöder följande webbläsare:
Windows: Internet Explorer, Mozilla Firefox, Google Chrome. Mac: Safari.
Meddelande från Tripadvisor:Tillfälligt stängt
KGB-museet - STÄNGD
Spara
Höjdpunkter från omdömen
Bästa guiden någonsin!

Intressant museum med massor av häftiga grejer. Bara guiden själv är värt besöket. En riktig ... läs mer

Omdömet skrevs 27 juli 2016
Missmiamo
Göteborg, Sverige
från mobil enhet
Roligt och spännande!

Har man en timma att lägga när vädret inte är toppen så är det helt klart värt ett besök här! Ett ... läs mer

Omdömet skrevs 2 juli 2015
rebeccar997
Stockholm, Sverige
från mobil enhet
Läs alla 2 174 omdömen

Intäkterna påverkar de upplevelser som visas på den här sidan, läs mer.
Omdömen (2 174)
Filtrera
Listan uppdateras ...
1318 av 2 174 omdömen
Omdömet skrevs 3 oktober 2013

Intressant visning av en entusiastisk guide om allt från Gulag till kvinnliga Snipers.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Datum för upplevelsen: oktober 2013
2  Tack marheh72
Det här är ett subjektivt omdöme av en Tripadvisor-medlem och inte av Tripadvisor LLC. Tripadvisor kontrollerar omdömen.
Omdömet skrevs 22 september 2013

Vi trodde det va kö in när vi kom dit men man fick vänta utanför och komma in i grupper. Tv-skärmarna med gamla filmer och passande musik gjorde att det kändes verkligare när man såg sakerna, kläderna och hörde deras historia. Man fick pröva KGB-mössor och hålla i gevär under tiden den man har med tar kort på en. Guiden va mycket insatt och kunnig men pratade kanske lite fort. Det var en liten lokal och mycket varmt där inne trots det var september, så man kan undra hur det var under sommaren. Väl värt ett besök. Det var poliskontroll utanför längre ner på gatan som stoppade alla bilar och tittade i dom och gick runt med speglar under. Antar det kan ha med att göra att USA:s ambassad låg strax nedanför, om det inte var KGB haha

Datum för upplevelsen: september 2013
3  Tack Helen B
Omdömet skrevs 16 juni 2013

Fina, autentiska grejer som var väldigt välbevarade.
Passionerad ägare som också berättade om föremålens historia.
Väldigt trevlig upplevelse!

Datum för upplevelsen: juni 2013
1  Tack Filip M
Omdömet skrevs 1 juni 2013

Annorlunda litet museum proppat med spionkameror, gamla uniformer, medaljer och vapen! Du får en snabb föreläsning om
bl a Gulag, och demonstration av sofistikerad spionutrustning som t ex en pistol förklädd till cigarettpaket. Vår guide lyser av stolthet över sin fina samling! Helt ok för ett besök en regnig dag!

Datum för upplevelsen: maj 2013
Tack MarianneM502
Omdömet skrevs 13 april 2013

KGB museet drivs av en energisk man som pratar om samlingen, men på en engelska som inte alltid är helt lätt att förstå. Det finns många föremål i det lilla museet, men det saknas skyltar som ger fakta om föremålen. Besöket blir dock ändå mycket intressant och man förvånas över allt som finns där. Det är grejer man knappt hade en aning om att de kunde finnas.

Datum för upplevelsen: april 2013
Tack Finnfara