Vi ser att du använder en webbläsare som vi inte stöder. Webbplatsen kanske därför inte visas som den ska.Vi stöder följande webbläsare:
Windows: Internet Explorer, Mozilla Firefox, Google Chrome. Mac: Safari.
Öppet i dag: 06:00 - 22:00
Spara
Wiens kulturella hjärta: En självguidad ljudturné

Boka i förväg
från
95,43 kr
per vuxen
Kontrollera tillgänglighetVisa fullständig produktinformation

Intäkterna påverkar de upplevelser som visas på den här sidan, läs mer.
Google
Sätt du kan uppleva Stefansdomen på
från 95,43 kr
Filtrera
Listan uppdateras ...
125130 av 24 380 omdömen
Omdömet skrevs 27 april 2014

En mycket vacker kyrka med speciell arkitektur. Vi valde att ta 343 steg upp i södra tornet. Kan inte gå ut där, det kan man i norra. Men fönstren var öppna och utsikten var väl värt värkande ben efter de smala trapporna. Själva kyrkan var rikt utsmyckad och du ska absolut passa på att gå in, om du uppskattar den typ av sevärdhet. Mycket folk och restauranger, affärer runt platsen. Trevligt citykvarter där du kan sitta och betrakta folklivet.

Datum för upplevelsen: april 2014
Tack charlotteohlin
Det här är ett subjektivt omdöme av en Tripadvisor-medlem och inte av Tripadvisor LLC. Tripadvisor kontrollerar omdömen.
Omdömet skrevs 26 februari 2014

Är man i Wien så är det ett måste att besöka Stephansdom. En vacker och mysig kyrka. Har man tur så är det repetition av en kör som ska uppträda på kvällen, det är bara att sätta sig ner och njuta i bänkarna.

Datum för upplevelsen: maj 2013
Tack stefanochmari
Omdömet skrevs 11 september 2013

Otroligt bygge särskilt med tanke på att den snart är 1000 år!
Gratis, om man nöjer sig med att se den bakre delen av insidan.

Datum för upplevelsen: september 2013
1  Tack ChristerOchMarie
Omdömet skrevs 11 augusti 2013

En gigantisk katedral mitt i stan med stora fönster i vackra färger. Vackra ljussättningar på kvällen. Tänd ett ljus!

Datum för upplevelsen: april 2013
Tack Tropicana61
Omdömet skrevs 30 januari 2013

Mycket vacker kyrka,man kan inte fatta att dem kunde bygga en så fin kyrka på denna tiden. Rik på vackra saker inomhus

Datum för upplevelsen: januari 2013
Tack Nillas6