Vi stöder följande webbläsare:

“Stort rum till bra pris” 5 av 5 stjärnor
Omdöme om Hilton Helsinki Strand

De bästa priserna för din vistelse
Ange datum för att hitta de bästa priserna
Incheckning dd/mm/yyyy Utcheckning dd/mm/yyyy
Visa priser
Jämför priser från de mest populära resesidorna
och 8 sidor till!
24 omdömen 24 omdömen
8 omdömen om hotell
Omdömen i 10 städer Omdömen i 10 städer
4 hjälpsamhetsröster 4 hjälpsamhetsröster
“Stort rum till bra pris”
5 av 5 stjärnor Omdömet skrevs den augusti 6 2014

Verkligen värt pengarna. Vi bodde en natt på "vanligt" rum för under 1000 SEK, inklusive mycket bra frukost. Stort rum med två separata sängar, precis som bokat. Provade också pool och bastu högst upp, också bra. Då vi kom vid lunchtid tog vi lunch vilken var prisvärd den också, 10 Euro för en buffé med bl.a. kyckling. Gillade deras omtanke i detaljer som att det fanns en liten behållare för tepåsen efter användning.
Nära till bussen 615, man ska gå av hållplatsen före järnvägsstationen så har man max 5 minuter till hotellet.
Fritt internet i lobbyn, men 10 Euro för internet på rummet är kanske väl saftigt.

Tips för att välja rum: Rum mot gården var jättetyst, antaglien är alla rum tysta då inget vetter mot den trafikerade gatan ...
Visa fler tips på hur du väljer rum
  • Bodde där i Augusti 2014, reste med vänner

752 omdömen från resenärer

Se omdömen för
Betygsöversikt
    4,5 av 5 stjärnor
    4,5 av 5 stjärnor
Tips från resenärer hjälper dig att välja rätt rum.   Rumstips (2)
Datum | Betyg
4 omdömen om hotell
Omdömen i 6 städer Omdömen i 6 städer
1 hjälpsamhetsröst 1 hjälpsamhetsröst
5 av 5 stjärnor Omdömet skrevs den april 9 2014

Detta är ett fantastiskt hotell! Läget ligger 5min promenad utanför centrum i ett väldigt lugnt och fint område. Personalen var fantastiska! Både i restaurangen och i receptionen. Flygbussen 615 stannar 200m från hotellet, väldigt enkelt att ta sig till och från. Vi beställde renfilén från resturangen och det var nått av det godaste jag har ätit. Jag är en köttmänniska och älskar kött så jag kan varmt rekommendera denna! Och det är VÄL värt extra pengarna att boka in så man får tillgång till executive loungen. Gratis alkohol och lättare snacks mellan kl 18-21:45 (om jag inte minns helt galet), du får blanda drinkar bäst du vill och det var en väldigt avslappnad stämning, inget strikt där inte. Rummen är super fräscha med en väldigt vacker utsikt från sea-view rummen. Stort badrum och helt okej sängar (något hårda). I sin helhet: Mycket mycket bra hotell. Vi kommer absolut att bo där igen!

• Bodde där i April 2014, reste som ett par
    • 4 av 5 stjärnor Sovkvalitet

Omdömen sammanställs i samarbete med Hilton Hotels & Resorts

Var detta omdöme till någon hjälp? Ja
Märsta, Sweden
1 omdöme
1 hjälpsamhetsröst 1 hjälpsamhetsröst
5 av 5 stjärnor Omdömet skrevs den januari 5 2014

Lätt att komma överallt; metro, spårvagn och bussar till och med bussen nr. 615 till flygplatsen 3 min. avstånd från hotellet. Det ligger ett varuhus alldeles i närheten, samt det kända varuhuset Stockmann ca. 1/2 timmes promenad från hotellet. Man kan även ta något av de färdmedel som nämnts om man inte vill promenera.

• Bodde där i Januari 2014, reste som ett par

18 omdömen om hotell
Omdömen i 17 städer Omdömen i 17 städer
6 hjälpsamhetsröster 6 hjälpsamhetsröster
4 av 5 stjärnor Omdömet skrevs den november 29 2013

Ligger trevligt vid vattnet på lagom gångavstånd till centrum, inte långt ifrån "Molly Malloon" och den vita kyrkan, även nära till shopping vid esplanaden och teatern. Bra rum med egen vattenkokare, men gamla tjocktv, välj gärna ett rum med utsikt mot hamnen.

• Bodde där i November 2013, reste i arbetet
11 omdömen om hotell
Omdömen i 10 städer Omdömen i 10 städer
10 hjälpsamhetsröster 10 hjälpsamhetsröster
5 av 5 stjärnor Omdömet skrevs den januari 13 2013

Vi bodde ett par dagar på Hilton Strand i december 2012. Det var vårt tredje besök på hotellet, och för mig är det är en riktig favorit! Hotellet har bra läge och utsikten mot vattnet är jättefin. Det går smidigt att ta sig in till centrum med metro, spårvagn eller buss, och hållplatserna ligger alldeles nära hotellet.

Hotellet är varken nybyggt eller lyxigt, men det är något speciellt med atmosfären. Rejält och bekvämt. All service är utmärkt. Hotellet var rätt fullt när vi var där, vilket syntes vid frukosten där folk nästan köade för att få plats. Men frukosten håller hög standard och utbudet är tillräckligt, dock inte överdådigt. Kvällstid är det lugnt i restaurangen.

Vi bodde i ett executive rum. De föregående gångerna har vi haft havsutsikt, men denna gång fick vi stadsutsikt. Utsikten var trist och grå, mot en innergård. Det lönar sig att be om havsutsikt vid incheckning, men det lyckas förstås inte alltid. En fördel med att bo i executive rum är tillgången till executive lounge, där det kvällstid serveras gratis snacks och drycker. En lugn och harmonisk miljö att umgås i!

Vi provade också bastun och simbassängen på åttonde våningen. De fick klart godkänt! Fin och hemtrevlig miljö. Sommartid kan man också njuta på de små terrasserna efter badet och bastun. På samma avdelning finns också ett litet gym.

Jag kan varmt rekommendera Hilton Helsinki Strand! Ett tryggt och säkert val av hotell.

Tips för att välja rum: Be om ett rum med utsikt mot vattnet.
Visa fler tips på hur du väljer rum
  • Bodde där i December 2012, reste som ett par
Var detta omdöme till någon hjälp? Ja 1
Andra hotell som du kanske också gillar …
dd/mm/yyyy dd/mm/yyyy
Prissätt din vistelse

Besökt Hilton Helsinki Strand? Berätta vad du tyckte!

Ytterligare information om

Adress: John Stenbergin Ranta 4, Helsingfors 00530, Finland
Telefonnummer:
Region: Finland > södra Finland > Helsingfors
Bekvämligheter:
Bar/lounge Affärscenter med tillgång till internet Fitnesscenter med gym/träningsrum Husdjur tillåtna (hundar/husdjur välkomna ) Restaurang Rumservice Sviter Swimmingpool Anpassat för rullstol
Typ av hotell:
Prisklass (per natt): 1 052 kr - 2 081 kr
Hotellklass:4-stjärnigt — Hilton Helsinki Strand 4*
Antal rum: 190
Bokningsalternativ:
TripAdvisor är stolta över att vara partner med Hotels.com, Expedia, Agoda, TripOnline SA, Booking.com och EasyToBook så att du tryggt kan boka med Hilton Helsinki Strand. Vi hjälper miljoner resenärer varje månad att hitta de perfekta hotellen för både semester- och företagsresor, alltid med de bästa rabatterna och specialerbjudandena.
Kallas också för:
Hilton Helsinki Strand Hotel Helsinki
Helsinki Hilton

Om du äger eller är chef för Hilton Helsinki Strand kan du registrera dig nu för att få kostnadsfria verktyg som hjälper dig att förbättra din plats i företagsförteckningen, locka till nya omdömen och svara på recensenters omdömen.