Vi stöder följande webbläsare:

“Rekommenderas ej!” 2 av 5 stjärnor
Omdöme om First Hotel Plaza

Spara Sparad
First Hotel Plaza lades till Sparadelistan
De bästa priserna för din vistelse
Ange datum för att hitta de bästa priserna
Incheckning dd/mm/åååå Utcheckning dd/mm/åååå
Visa priser
Jämför priser från de mest populära resesidorna
och 9 sidor till!
First Hotel Plaza
4.0 av 5 Hotell   |   Kopparbergsvagen 10 | Box 530, Västerås 721 09, Sverige   |
Bekvämligheter
Rankad som nummer 6 av 19 hotell i Västerås
Stockholm, Sweden
1 omdöme
“Rekommenderas ej!”
2 av 5 stjärnor Omdömet skrevs den maj 26 2014

Väldigt små fönster med svart gallerstaket 50 cm framför = Noll utsikt trots 10:e våningen.
Väldigt sliten spjälsäng.
Dålig luft i rummet+ störande ventilation om man skruvade upp den.
Dessutom störande ljud, dovt upprepande signal hela tiden. Vet ej var det kom ifrån.
Någon typ av elcentral bredvid och gubbar som sprang utanför fönstret på kvällen.

• Bodde där i Maj 2014, reste med familjen
    • 2 av 5 stjärnor Standard
    • 4 av 5 stjärnor Läge
    • 2 av 5 stjärnor Sovkvalitet
    • 2 av 5 stjärnor Rum
    • 4 av 5 stjärnor Service

Omdömen sammanställs i samarbete med FirstHotels.com

Var detta omdöme till någon hjälp? Ja

11 personer har skrivit omdömen om det här hotellet

Se omdömen för
Ensam
Betygsöversikt
    5 av 5 stjärnor
    4 av 5 stjärnor
    4 av 5 stjärnor
Tips från resenärer hjälper dig att välja rätt rum.   Rumtips
Datum | Betyg
13 omdömen 13 omdömen
13 omdömen om hotell
Omdömen i 12 städer Omdömen i 12 städer
3 av 5 stjärnor Omdömet skrevs den maj 12 2014

Stannade här i tre nätter. Hade ett superior rum och standarden vad knappt ok. Säng och TV var en 4:a men arbetsbänk och toalett en svag 3:a. I och med jag stannade över för jobb är arbetsbänkens lilla storlek en stort minus, det tillsammans med toalettens slitna utseende ger helhetsbetyget en 3:a.

Parkering (i källaren finns ett allmänt garage för en bra slant) och läget var kanon. Hade jag bott i ett vanligt rum hade jag med lätthet rekommenderat detta hotell, men ska man bo i superior rum bör man nog välja ett annat hotell.

För att vara ett superior rum i denna hotellnivån är det en svag 3:a som slutbetyget hamnar på.

• Bodde där i Maj 2014, reste i arbetet
2 omdömen
Omdömen i 2 städer Omdömen i 2 städer
2 hjälpsamhetsröster 2 hjälpsamhetsröster
4 av 5 stjärnor Omdömet skrevs den april 23 2014

+ Läget, fantastiskt läge nära både city och nya hamnområdet med trevliga barer
+ Utsikten från Skybar och bastu (herrarnas bastu är mot mälaren och hamnområdet och damernas mot stan)
+ Stora luftiga rum
+ Skön duschstråle, mjuk känsla med mycket vatten
+ Body lotion i badrummet
+ Sköna sängar
+ Air condition på rummen
+ Vid frukosten: Juicen, smörgåsbordet, yoghurten och att det finns laktosfria alternativ
+ Fin lobby
+ Häftig upplevelse att åka hiss på utsidan huset upp till Skybar och Relaxvåningen

- En av två tv-apparater på rummet hade endast tre kanaler
- Duscha ståendes i badkaret
- Gamla slitna och plastiga detaljer: Toaletten och duschmunstycket
- Spolningen för toaletten fungerade mycket dåligt
- Inte så "service minded" personal och dom snålar med hälsningsfraser
- Personalen informerade inte om att herrarnas bastu var trasig när vi fick bastunyckeln
- Det fanns ingen möjlighet att köpa bastudricka
- Frukostens bröd var inte färskbakat
- Frukostens bär var blandade tillsammans i en skål istället för separata skålar
- WIFI:et fungerade inte alls, den kopplade ifrån direkt efter man loggat in
- Hissarna fungerade dåligt, ibland gick det inte att trycka
- Skybar-hissarna öppnade först 17:00

Tips för att välja rum: Fråga efter utsikt mot Mälaren
Visa fler tips på hur du väljer rum
  • Bodde där i April 2014, reste med familjen
    • 3 av 5 stjärnor Service
Var detta omdöme till någon hjälp? Ja 2
Sara W, Chef på First Hotel Plaza, svarade på det här omdömet, maj 14 2014
Hej Peter!
Tack för din feedback! Vi uppskattar att få ett så konkret och detaljerat omdöme med både positiv och negativ feedback. Vi har tagit till oss av dina synpunkter och jobbar hårt på att bli ännu bättre. Här följer en återkoppling på dina kommentarer, hoppas de är av värde för dig.
Härligt att höra att du tycker om våra sängar, vi är måna om att våra gäster ska sova gott hos oss på Hotel Plaza. Vår lobby är vi otroligt stolta över, vi får många positiva kommentarer av såväl hotellgäster som Västeråsbor, kul att du tycker den är lika fin som vi!
Vad gäller tv-kanalerna har vi nu sett till att samtliga tv-apparater har rätt antal kanaler. Angående de plastiga detaljerna i badrummet är dessa i utbytningsfas, vi håller i dagsläget på att titta på oplastiga snygga alternativ.
Vi har serveringstillstånd i vår bastu, det går bra att ringa på roomservice och få dryck serverat upp till bastun, vi ber om ursäkt för att den informationen inte gick fram till dig. Vi har tack vare dig nu sett över våra rutiner angående bastuinformation till våra gäster.
Vårt frukostbröd levereras till oss varje morgon, alldeles nybakat från bageriet tvärs över gatan.
Våra hissar har strulat en del det senaste det är helt riktigt, därför kommer vi nu under sommaren renovera samtliga hissar i huset, arbetet med första hissen har redan börjat. När detta arbete är klart ska hissarna fungera utan problem, en viktig detalj då vi finns i Västerås högsta byggnad.
Det går bara att åka upp till Sky Bar under deras öppettider, detta är av säkerhetskäl. Samma princip tillämpas i hela huset, för de externa kontoren så väl som vår restaurangvåning och vår konferensvåning. När det är öppet är hissarna påslagna, när det är stängt är hissarna avstängda.
Hoppas vårt svar var givande och att du kommer tillbaka till oss snart igen.
Bästa hälsningar

Besökt First Hotel Plaza? Berätta vad du tyckte!

Ytterligare information om First Hotel Plaza

Adress: Kopparbergsvagen 10 | Box 530, Västerås 721 09, Sverige
Region: Sverige > Svenska Lakeland > Västmanlands län > Västerås
Bekvämligheter:
Bar/lounge Drycker att välja på Affärscenter med tillgång till internet Fitnesscenter med gym/träningsrum Kostnadsfri frukost Kostnadsfritt höghastighetsinternet (Wi-Fi) Barnaktiviteter (barn-/familjeanpassat) Husdjur tillåtna (hundar/husdjur välkomna ) Restaurang Rumservice Sviter Anpassat för rullstol
Typ av hotell:
Rankad som nummer 6 av 19 hotell i Västerås
Prisklass (per natt): 624 kr - 1 269 kr
Hotellklass:4-stjärnigt — First Hotel Plaza 4*
Bokningsalternativ:
TripAdvisor är stolta över att vara partner med Booking.com, Hotels.com, Priceline, Travelocity, Expedia, Tingo, Orbitz, BookingOdigeoWL, Venere, Otel och HotelsClick så att du tryggt kan boka med First Hotel Plaza. Vi hjälper miljoner resenärer varje månad att hitta de perfekta hotellen för både semester- och företagsresor, alltid med de bästa rabatterna och specialerbjudandena.
Kallas också för:
First Hotel västerås

Om du äger eller är chef för First Hotel Plaza kan du registrera dig nu för att få kostnadsfria verktyg som hjälper dig att förbättra din plats i företagsförteckningen, locka till nya omdömen och svara på recensenters omdömen.