Vi stöder följande webbläsare:

“Perfekt läge, anrikt men små rum!” 4 av 5 stjärnor
Omdöme om Berns Hotel

De bästa priserna för din vistelse
Ange datum för att hitta de bästa priserna
Incheckning dd/mm/yyyy Utcheckning dd/mm/yyyy
Visa priser
Jämför priser från de mest populära resesidorna
och 8 sidor till!
Spara
Berns Hotel lades till Sparadelistan
Berns Hotel
4.5 av 5 Hotell   |   Näckströmsgatan 8 | Berzelii Park, Stockholm 10327, Sverige (Norrmalm)   |
Hotellets webbplats
38 omdömen 38 omdömen
32 omdömen om hotell
Omdömen i 17 städer Omdömen i 17 städer
11 hjälpsamhetsröster 11 hjälpsamhetsröster
“Perfekt läge, anrikt men små rum!”
4 av 5 stjärnor Omdömet skrevs den maj 18 2013 från mobil enhet

Perfekt service i receptionen. Tyvärr är rummen för små. Jag gillar inredningen och alla försök till att göra det praktiskt att sova duscha, sova och bo på detta lilla utrymme! Eftersom hotellet är relativt dyrt rekommenderar jag något mer prisvärt!

• Bodde där i Februari 2013
    • 4 av 5 stjärnor Standard
    • 4 av 5 stjärnor Renlighet

432 omdömen från resenärer

Se omdömen för
Betygsöversikt
    5 av 5 stjärnor
    4 av 5 stjärnor
Tips från resenärer hjälper dig att välja rätt rum.   Rumstips (7)
Datum | Betyg
17 omdömen om hotell
Omdömen i 17 städer Omdömen i 17 städer
9 hjälpsamhetsröster 9 hjälpsamhetsröster
3 av 5 stjärnor Omdömet skrevs den april 18 2013

Såg fram emot en helg i den kungliga huvudstaden då den lockade med det nya boutiqehotelllet Berns. Redan när vi anlände och checkade in anade jag att mina förväntningar inte skulle infrias. Jag varken hissar eller dissar hotellet utan anser det vara mediokert. Personligen tycker jag ett boutiqehotell ska andas en aning flärd och gärna minimalistiskt där man känner en air av lugn och softhet. Personalen gjorde sitt jobb men inte det lilla, lilla extra. Det positiva är själva läget eftersom man har närhet till allt från shopping, kulturlivet och bra restauranger. Inga avtryck som får mig att vilja återkomma, tyvärr. Van hotellgäst som upplevt de flesta omtalade hotell i vårt avlånga land!

• Bodde där i April 2013, reste som ett par
    • 3 av 5 stjärnor Standard
    • 4 av 5 stjärnor Läge
    • 3 av 5 stjärnor Sovkvalitet
    • 3 av 5 stjärnor Renlighet
    • 3 av 5 stjärnor Service
Var detta omdöme till någon hjälp? Ja
AnnaBengtsson, Manager på Berns Hotel, svarade på det här omdömet, april 26 2013
Tack för att du tar dig tid att skriva detta omdöme, vi strävar alltid efter att möta och även överträffa våra gäster förväntningar och jag beklagar att vi inte lyckats göra det denna gång. Vår syn av ett boutique hotel vad gäller design och inredning är att moderndesign ska bryta av mot vintage och att rummen skall ge känslan av att vara i arkitektens, musikerns, konstnärens eller modeikonens egna hem. Detta vill vi även avspegla med en gång när ni gäster kliver in i hotellet vilket är anledningen till att vi kommer att totalrenovera vår lobby nästa vår. Vad gäller vår personal får vi ständigt fin kritik för att vi levererar just det där lilla lilla extra så jag kan endast beklaga att vi inte lyckades ge dig detta denna gång

Jag hoppas verkligen att du ger oss en ny chans så vi får ge dig det där lilla extra som vi alltid får så fin beröm för!

Varma Hälsningar,
3 omdömen om hotell
Omdömen i 4 städer Omdömen i 4 städer
8 hjälpsamhetsröster 8 hjälpsamhetsröster
5 av 5 stjärnor Omdömet skrevs den mars 11 2013

Vi var mycket nöjda med denna vistelse. Personalens trevlighet utmärkte sig!! Så treliga i alla kategorier
Fantastisk miljö, fint rum om något litet men ändå charmigt och god frukost.Plus för läget, mitt i stan

• Bodde där i Mars 2013, reste som ett par
10 omdömen om hotell
Omdömen i 9 städer Omdömen i 9 städer
4 hjälpsamhetsröster 4 hjälpsamhetsröster
5 av 5 stjärnor Omdömet skrevs den januari 25 2013

Endast stannat där vid ett tillfälle, bokade ett större rum med egen terass. Strålande fint, lyxig känsla. En hel del strul med bokningen när vi väl var på plats, men servicenivån var 100% på personalen! De gjorde verkligen allt, och faktiskt lite till samt att de även löste det till oss. Parkeringservice fungerade utmärkt, och rekommenderas starkt med tanke på p möjligheterna i området.

Tips för att välja rum: Lägg till lite extra, få egen terass på sommartid vilket var toppenskönt att ha tillgång till.
Visa fler tips på hur du väljer rum
  • Bodde där i Juni 2012, reste som ett par
4 omdömen om hotell
Omdömen i 5 städer Omdömen i 5 städer
3 hjälpsamhetsröster 3 hjälpsamhetsröster
3 av 5 stjärnor Omdömet skrevs den december 17 2012

Vi bodde i ett standard dubbelrum som var mysigt men rätt litet vid vad jag är van vid i jämförelse med andra hotell i samma klass. Sängen vär även liten, det var inte ens en dubbelsäng, den var kanske 140 eller 160cm. Påpekade detta för receptionen som bytte oss till ett annat rum som skulle ha en större säng, men det visade sig att den hade samma storlek.
Duschtvålen och schampot som fanns i form av småflaskor i badrummet var använda av tidigare gäst/gäster, vilket är väldigt ohygienist för nästa gäster att använda samma. Är dem använda så ska dem bytas! Städerskan var i alla fall snabb med att komma upp med nya efter påpekning.
Mysig restaurang och bar.
Frukostbuffén var ok.
Överlag så rekommenderar jag detta hotell pga läget.

• Bodde där i November 2012, reste som ett par
    • 3 av 5 stjärnor Standard
    • 3 av 5 stjärnor Sovkvalitet
    • 3 av 5 stjärnor Renlighet
    • 4 av 5 stjärnor Service
Var detta omdöme till någon hjälp? Ja
BernsHotel1, Hotellchef på Berns Hotel, svarade på det här omdömet, januari 17 2014
Kära gäst,
Tack för att du tagit dig tid att skriva denna recention. Sängarna på våra dubbelrum är av varierande storlekar, från 140 till 210 cm och vi brukar i mesta möjliga mån försöka lösa ett rum som passar varje gäst. Gällande schampooflaskorna så ska det självklart bytas inför varje ny gäst. Jag kan bara beklaga att detta inte fungerat som det ska och hoppas att ni kan ge oss en ny chans så vi får visa att vi normalt är bättre än så här.
Med hopp om ett snart återseende!
Med vänliga hälsningar Annika
dd/mm/yyyy dd/mm/yyyy
Prissätt din vistelse
Andra hotell som du kanske också gillar …

Besökt Berns Hotel? Berätta vad du tyckte!

Ytterligare information om Berns Hotel

Adress: Näckströmsgatan 8 | Berzelii Park, Stockholm 10327, Sverige
Telefonnummer:
Region: Sverige > Stockholms län > Stockholm > Norrmalm
Bekvämligheter:
Bar/lounge Affärscenter med tillgång till internet Fitnesscenter med gym/träningsrum Kostnadsfritt höghastighetsinternet (WiFi) Restaurang Rumservice Sviter Anpassat för rullstol
Typ av hotell:
Nr 18 av Affärshotell i Stockholm
Nr 29 av Lyxhotell i Stockholm
Nr 32 av Romantiska hotell i Stockholm
Prisklass (per natt): 1 379 kr - 3 562 kr
Hotellklass:4,5-stjärnigt — Berns Hotel 4.5*
Antal rum: 82
Bokningsalternativ:
TripAdvisor är stolta över att vara partner med TravelClick, Booking.com, Expedia, Splendia, Agoda och Hotels.com så att du tryggt kan boka med Berns Hotel. Vi hjälper miljoner resenärer varje månad att hitta de perfekta hotellen för både semester- och företagsresor, alltid med de bästa rabatterna och specialerbjudandena.
Kallas också för:
Berns Hotel Stockholm

Om du äger eller är chef för Berns Hotel kan du registrera dig nu för att få kostnadsfria verktyg som hjälper dig att förbättra din plats i företagsförteckningen, locka till nya omdömen och svara på recensenters omdömen.