Vi stöder följande webbläsare:

“Katarina” 5 av 5 stjärnor
Omdöme om Berns Hotel

De bästa priserna för din vistelse
Ange datum för att hitta de bästa priserna
Incheckning dd/mm/yyyy Utcheckning dd/mm/yyyy
Visa priser
Jämför priser från de mest populära resesidorna
och 12 sidor till!
Spara
Berns Hotel lades till Sparadelistan
Berns Hotel
4.5 av 5 Hotell   |   Näckströmsgatan 8 | Berzelii Park, Stockholm 10327, Sverige (Norrmalm)   |
Hotellets webbplats
Omdömen i 4 städer Omdömen i 4 städer
8 hjälpsamhetsröster 8 hjälpsamhetsröster
“Katarina”
5 av 5 stjärnor Omdömet skrevs den mars 11 2013

Vi var mycket nöjda med denna vistelse. Personalens trevlighet utmärkte sig!! Så treliga i alla kategorier
Fantastisk miljö, fint rum om något litet men ändå charmigt och god frukost.Plus för läget, mitt i stan

• Bodde där i Mars 2013, reste som ett par

Se omdömen för
Betygsöversikt
    5 av 5 stjärnor
    4 av 5 stjärnor
Tips från resenärer hjälper dig att välja rätt rum.   Rumstips (6)
Datum | Betyg
10 omdömen om hotell
Omdömen i 9 städer Omdömen i 9 städer
4 hjälpsamhetsröster 4 hjälpsamhetsröster
5 av 5 stjärnor Omdömet skrevs den januari 25 2013

Endast stannat där vid ett tillfälle, bokade ett större rum med egen terass. Strålande fint, lyxig känsla. En hel del strul med bokningen när vi väl var på plats, men servicenivån var 100% på personalen! De gjorde verkligen allt, och faktiskt lite till samt att de även löste det till oss. Parkeringservice fungerade utmärkt, och rekommenderas starkt med tanke på p möjligheterna i området.

Tips för att välja rum: Lägg till lite extra, få egen terass på sommartid vilket var toppenskönt att ha tillgång till.
Visa fler tips på hur du väljer rum
4 omdömen om hotell
Omdömen i 5 städer Omdömen i 5 städer
3 hjälpsamhetsröster 3 hjälpsamhetsröster
3 av 5 stjärnor Omdömet skrevs den december 17 2012

Vi bodde i ett standard dubbelrum som var mysigt men rätt litet vid vad jag är van vid i jämförelse med andra hotell i samma klass. Sängen vär även liten, det var inte ens en dubbelsäng, den var kanske 140 eller 160cm. Påpekade detta för receptionen som bytte oss till ett annat rum som skulle ha en större säng, men det visade sig att den hade samma storlek.
Duschtvålen och schampot som fanns i form av småflaskor i badrummet var använda av tidigare gäst/gäster, vilket är väldigt ohygienist för nästa gäster att använda samma. Är dem använda så ska dem bytas! Städerskan var i alla fall snabb med att komma upp med nya efter påpekning.
Mysig restaurang och bar.
Frukostbuffén var ok.
Överlag så rekommenderar jag detta hotell pga läget.

• Bodde där i November 2012, reste som ett par
    • 3 av 5 stjärnor Standard
    • 3 av 5 stjärnor Sovkvalitet
    • 3 av 5 stjärnor Rum
    • 3 av 5 stjärnor Renlighet
    • 4 av 5 stjärnor Service
Var detta omdöme till någon hjälp? Ja
BernsHotel1, Hotellchef på Berns Hotel, svarade på det här omdömet, januari 17 2014
Kära gäst,
Tack för att du tagit dig tid att skriva denna recention. Sängarna på våra dubbelrum är av varierande storlekar, från 140 till 210 cm och vi brukar i mesta möjliga mån försöka lösa ett rum som passar varje gäst. Gällande schampooflaskorna så ska det självklart bytas inför varje ny gäst. Jag kan bara beklaga att detta inte fungerat som det ska och hoppas att ni kan ge oss en ny chans så vi får visa att vi normalt är bättre än så här.
Med hopp om ett snart återseende!
Med vänliga hälsningar Annika
Östersund, Sverige
Proffsrecensent
25 omdömen 25 omdömen
6 omdömen om hotell
Omdömen i 6 städer Omdömen i 6 städer
4 hjälpsamhetsröster 4 hjälpsamhetsröster
3 av 5 stjärnor Omdömet skrevs den november 4 2012

Bra läge. Trevlig, serviceminded personal. Öppningsbara fönster/dörrar i både sov- och allrum (mediumstort dubbelrum). TV i både sov- och allrum. Skön säng.
Iskallt badrumsgolv! Duschvatten rann ut över hela badrumsgolvet. Röklukt i restaurangen även vid frukost. Trångt och ologiskt ordnad frukostbuffé.

• Bodde där i November 2012, reste som ett par
    • 3 av 5 stjärnor Standard
    • 3 av 5 stjärnor Rum
    • 4 av 5 stjärnor Renlighet
Stockholm, Sverige
1 omdöme
5 av 5 stjärnor Omdömet skrevs den oktober 26 2012

Jättefina och stora rum, personalen var väldigt trevlig och hjälpsam, hjälpte oss med tips på bra restaurang, och när vi ville komma in på Berns klubb
Frukosten var helt fantastisk! Perfekt läge mitt i stan, kommer definitivt komma tillbaka!

Tips för att välja rum: Försök få rum på så hög våning som möjligt. Finns en nattklubb som kan låta. Märkte inget själv men ...
Visa fler tips på hur du väljer rum
  • Bodde där i Oktober 2012, reste som ett par
    • 4 av 5 stjärnor Standard
    • 4 av 5 stjärnor Rum
    • 5 av 5 stjärnor Renlighet
Var detta omdöme till någon hjälp? Ja
Andra hotell som du kanske också gillar …
dd/mm/yyyy dd/mm/yyyy
Prissätt din vistelse

Besökt Berns Hotel? Berätta vad du tyckte!

Ytterligare information om Berns Hotel

Adress: Näckströmsgatan 8 | Berzelii Park, Stockholm 10327, Sverige
Telefonnummer:
Region: Sverige > Stockholms län > Stockholm > Norrmalm
Bekvämligheter:
Bar/lounge Affärscenter med tillgång till internet Fitnesscenter med gym/träningsrum Kostnadsfritt höghastighetsinternet (WiFi) Restaurang Rumservice Sviter Anpassat för rullstol
Typ av hotell:
Nr 31 av Romantiska hotell i Stockholm
Nr 32 av Affärshotell i Stockholm
Nr 34 av Lyxhotell i Stockholm
Prisklass (per natt): 1 400 kr - 3 483 kr
Hotellklass:4,5-stjärnigt — Berns Hotel 4.5*
Antal rum: 82
Bokningsalternativ:
TripAdvisor är stolta över att vara partner med Booking.com, Hotels.com, Expedia, Agoda, TripOnline SA och Otel så att du tryggt kan boka med Berns Hotel. Vi hjälper miljoner resenärer varje månad att hitta de perfekta hotellen för både semester- och företagsresor, alltid med de bästa rabatterna och specialerbjudandena.
Kallas också för:
Berns Hotel Stockholm

Om du äger eller är chef för Berns Hotel kan du registrera dig nu för att få kostnadsfria verktyg som hjälper dig att förbättra din plats i företagsförteckningen, locka till nya omdömen och svara på recensenters omdömen.