Hur Borgo Scopeto vanärade och förödmjukade mig vid min sons bröllop Det respektlösa, oprofessionella och verbala övergreppet som personalen på Hotel Borgeto (närmare bestämt GM Francesco Ferruzzi) förstörde ett bröllopsfirande som är omöjligt att rätta till i mina ögon, det för min familj och för alla bröllopsgäster som var tvungna att observera scenen. Bristen på sympati, empati och allmän affärsmässighet att ge en hög servicenivå till en person och familj vars son höll på att gifta sig är häpnadsväckande. Jag (och många familjemedlemmar och bröllopsgäster som reser från USA och Europa) kommer för alltid att ha en skamfilad bild av bröllopet. Denna vulgära upplevelse från GM Francesco Ferruzzi kommer att håna mig för resten av mitt liv och den är oåterkallelig. Ägarna till Borgo Scopeto bör vara medvetna om hur deras varumärke framställs på ett olämpligt, skrupelfritt och försumligt sätt. Fredag 2 juni Inkompetent servitris väntade & serverade 2 par efter att jag satt och beställde Måndag 5 juni Mitt rum ( 125 ) Rensat utan att checka ut eller mitt tillstånd – Tusentals euro vin utslängt och en bärbar högtalare – Personalen förnekar och föreslår att jag ”ljuger Måndag 5 juni Kontaktade receptionen kl. 11.00 vid sidan av 6 flaskor saknat vin och en saknad bärbar högtalare Alarmerade att jag höll på att checka ut och mina skåpbilar skulle anlända kl. 14.00 och lösa det INNAN avgång Måndag 5 juni Inkompetent receptionspersonal – Dokumenterat saknat vin. Aviserade att jag skulle checka ut och mina skåpbilar anlände kl. 14.00 för att ta min familj, barn och barnbarn och för att lösa problemet INNAN avgång Måndag 5 juni Inkompetent receptionspersonal - jag checkade ut och inkompetent kontorist bekräftade min utcheckning, lämnade papper, ingen underskrift krävs Måndag 5 juni Inkompetent GM Francesco Ferruzzi Ingriper och påstår att jag ljuger om det försvunna vinet trodde till och med att personalen hittade några tomma och fulla flaskor och den "försvunna" högtalaren. Ber aldrig om ursäkt utan skämmer ut, förödmjukar och förnedrar mig inför bröllopsgäster i huvudreceptionen. Ringer polisen och låser yttergrinden för att fördröja min avresa med mina döttrar, svärson och 2 barnbarn. Måndag 5 juni Inkompetent GM Francesco Ferruzzi Ringer polisen & låste porten, trots att jag har kollat papper och jag satt i lobbyn i över en timme medan han stirrade på mig Utan att jag vet, GM Francesco Ferruzzi: Ringer POLISEN LÅSER FRAMGRINDEN GM Francesco Ferruzzi försenar avgången för min fru, 3 döttrar, 2 svärsöner och 2 barnbarn. Inkompetent service på Borgo Scopeto Började vid lunch fredagen den 2 juni. Servitrisen sa att hon tog emot min lunchbeställning men 2 par sätter sig efter mig, tar emot sin mat och räkning innan jag blev serverad Jag frågade servitrisen tre gånger om statusen för min lunchbeställning och hon svarade att den kommer. Jag frågade sedan en annan servitris och hon sa att hon skulle kolla eftersom 2 par satt efter mig, tog emot sina beställningar och kollade före mig Vad jag fick höra var att chefen på restaurangen dök upp och sa att beställningen aldrig skickades till köket Han fortsatte att säga att de hade problem med att hitta och utbilda servicepersonal Jag "checkade ut" med denna kontorist som uppenbarligen inte följde hotellets policy men inte erkände sitt fel Cirka 13.00 "checkade jag ut" från hotellet med denna kontorist. Expediten på bilden försåg mig med följande kvitton nedan. Jag erbjöd mitt AMEX-kort och hon svarade att det var omhändertaget. Jag frågade om jag behövde skriva på någonting och hon svarade nej. Jag tog tillbaka mitt AMEX-kort och kvittonen och antog att jag var utcheckad från hotellet. Obs, jag satt i lobbyn, mittemot receptionen i 1 timme och inget hotell kontaktade mig angående utcheckningsprocessen. Jag erbjöd mitt AMEX-kort och den dåligt utbildade expediten svarade att det var omhändertaget. Jag frågade om jag behövde skriva under någonting och hon svarade nej och försåg mig med dessa kvitton. Hon pratade aldrig med GM och informerade honom om denna händelse. Ungefär klockan 12 närmade jag mig receptionen (efter att ha pratat med dem tidigare i telefon om att mitt andra rum (Rum 125) var färdigstädat och allt innehåll borttaget utan mitt godkännande och utan att jag "checkade ut ur rummet". Jag fick veta att hotellpersonalen skulle undersöka frågan. Kontoristen i phot följde aldrig proaktivt upp med mig efter min förfrågan. Det erbjöds aldrig någon ursäkt, någon oro, sympati, empati eller vatten på flaska. Ungefär kl. 12.30 närmade jag mig receptionen för fjärde gången (efter att ha pratat med dem tidigare i telefon (två gånger) om att mitt andra rum (rum 125) var färdigstädat och allt innehåll borttaget utan mitt godkännande och utan mig "checkar ut ur rummet". Personalen i den blå kostymen bad mig skriva ner namnen på de saknade flaskorna och det gjorde jag – de byttes aldrig ut. Ingen av dessa personer följde någonsin proaktivt upp med mig efter min förfrågan. En del av vinet som hotellpersonalen sa att de inte tog dök upp på ett magiskt sätt – de ville inte erkänna de andra saknade flaskorna men erbjöd några öppnade flaskor – ingen ursäkt Talaren dök senare upp trots att hotellpersonalen sa att de inte tog det – ingen ursäkt Varför fick jag kvitton? Hur skulle jag ha fått dem om jag inte försökte checka ut? Verkar det inte troligt att personalen gjorde ett misstag och inte debiterade mitt kort i motsats till att jag försökte lämna hotellet utan att betala? Ungefär kl. 13.30 närmar sig hotellets generaldirektör Francesco Ferruzi mig i receptionen. Tänk på att detta är en offentlig plats och många bröllopsgäster checkar ut. GM Francesco Ferruzi frågar mig, "vad är din sida av historien". Jag förklarade kronologin för händelserna som beskrivs i de föregående bilderna som han svarar på, hur vet jag att du talar sanning? Aldrig en gång ber han om ursäkt. Han, Francesco Ferruzi, känner aldrig igen mig som brudgummens far. Aldrig en enda gång erkänner han att jag spenderade över 10 000 euro (värd för middag, 4 rum att hyra för 3 nätter eller den fruktansvärda lunchserveringen jag upplevde under den första dagen. GM Francesco Ferruzi erkänner inte att personalen gick in i mitt rum innan jag checkade ut och tog bort allt mitt personliga innehåll (vin och högtalare) Inte heller GM Francesco Ferruzi erkänner att hotellpersonalen sa att de inte tog min bärbara högtalare men det dök upp senare. Inte heller GM Francesco Ferruzi erkänner att hotellpersonalen sa att de inte tog mitt vin men några tomma flaskor och 2 oöppnade flaskor dök magiskt upp. Inte heller GM Francesco Ferruzi som jag hade i min ägo dokumenterar hotellet som receptionen gav mig när jag försökte checka ut men personalen misslyckades med att följa korrekta förfaranden och köra mitt AMEX-kort. Istället väntade GM tills de två transportbilarna anlände (vilket jag meddelade att hotellpersonalen skulle komma för att ta mig till Forte kl. 14.00 och att den här röran behövde sorteras då (jag försökte lösa detta med personalen fem gånger) ) ringde polisen och låste den främre porten och försenade min avresa för alla bröllopsfester i hotellets lobby att observera Francesco Ferruzzi GM på Borgo Scopeto Wine & Country Relais ringer polisen på gäster som tillbringade en långhelg på resorten och spenderade tusentals euro. Jag antar att det var så Francesco Ferruzzi utbildades i kundservice Francesco Ferruzzi, GM Borgo Scopeto RINGER POLISEN PÅ GÄSTER Även efter att gästen lämnat CC till hotelltjänstemannen och bad att checka ut. Vidare lämnade Hotel Clerk dokument och bekräftade att gästen var utcheckad Onödigt att säga att gästen satt i lobbyn i en timme men GM Ferruzzi misslyckades med att lösa problemet, han väntade på att gästen skulle försöka ge sig av med sin familj, barn och barnbarn – framför bröllopsfesten LÅS GRINDARNA PÅ VÅRA GÄSTER SOM HAR SPENDAT 20 000 EURO GÄSTEN VI HAR GENOMFÖRT INFÖR DERAS BRÖLLOPSFEST GÄSTER VI SKULLE INTE TJÄNGA VID LUNCH GÄSTEN VARS VARS ROON VI INVADERADE UTAN TILLSTÅND OCH TADE TUSENTALS EURO AV VIN GÄSTEN SOM GICK ETT KREDITKORT FÖR ATT KONTROLLERA MEN VÅR PERSONAL GJORDE ETT FEL Francesco Ferruzzi Bland de värsta GM i Siena För närvarande på Borgo Scopeto Wine & Country Relais Francesco Ferruzzi Påstås sparken från en liknande tjänst för att vara ett "hett huvud" och ge dålig kundservice Vi hoppas att Elisabetta Gnudi Angelini som äger Borgo Scopeto inte är MEDveten om den DÅLIGA SERVICE och SLACKLIGA MANANGEMENT PRAXIS som Francesco Ferruzzi GM på Borgo Scopeto Wine & Country Relais som smutsar ner hennes varumärke och resort Elisabetta Gnudi Angelini äger Borgo Scopeto, tillsammans med Altesino, Caparzo och Doga delle Clavule, och hon och vinmakaren Massimo Bracalente är ansvariga för alla aspekter av produktionen av Borgo Scopeto-viner. Elisabetta Gnudi Angelini Man kan bara hoppas att Elisabetta Gnudi Angelini INTE HAR BLI MEDVÄNDIG OM DE DESTRUKTIVA PRAKTIKAR OCH POLICIER som Francesco Ferruzzi GM har på Borgo Scopeto Wine & Country Relais – baserat på detta och många recensioner med låga poäng Elisabetta har två barn, Igino och Alessandra, som båda bor i Rom och vi kan bara hoppas att hon rättar till misstagen av Francesco Ferruzzi GM på Borgo Scopeto Wine & Country Relais innan det påverkar hennes efternamn.…