Vi ser att du använder en webbläsare som vi inte stöder. Webbplatsen kanske därför inte visas som den ska.
Vi stöder följande webbläsare:
Windows: Internet Explorer, Mozilla Firefox, Google Chrome. Mac: Safari.

Radisson Blu Scandinavia Hotel, Gothenburg

Vinnare av utmärkelsen Travelers' Choice
Hotellets webbplats
Hotellerbjudanden
Södra Hamngatan 59, Göteborg 401 24, Sverige
Specialerbjudande
Boka tidigt och spara 20%
De bästa priserna för din vistelse
Ange datum för att hitta de bästa priserna
Incheckning Utcheckning
Visa priser
Jämför priser från de mest populära resesidorna
och 5 sidor till!
Radisson Blu Scandinavia Hotel, Gothenburg
Professionella bilder Visa alla
Visa i närheten
Radisson Blu Scandinavia Hotel, Gothenburg
Radisson Blu Scandinavia Hotel, Gothenburg
Radisson Blu Scandinavia Hotel, Gothenburg
Skriv ett omdöme

804 omdömen från resenärer

Medlemsbetyg
    261
    382
    121
    33
    7
Se omdömen för
154
254
29
242
Betygsöversikt
  • Sovkvalitet
    4,5 av 5 stjärnor
  • Läge
    4,5 av 5 stjärnor
  • Rum
    4 av 5 stjärnor
  • Service
    4 av 5 stjärnor
  • Standard
    4 av 5 stjärnor
  • Renlighet
    4,5 av 5 stjärnor
Tips från resenärer hjälper dig att välja rätt rum.   Rumstips (11)
Datum | Betyg
  • Danska först
  • Engelska först
  • Franska först
  • Italienska först
  • Japanska först
  • Kinesiska (förenklad) först
  • Koreanska först
  • Nederländska först
  • Norska först
  • Polska först
  • Portugisiska först
  • Ryska först
  • Spanska först
  • Svenska först
  • Turkiska först
  • Tyska först
  • Ospecificerat
  • Alla senaste på svenska
Svenska först
Trollhättan
Proffsrecensent
29 omdömen 29 omdömen
5 omdömen om hotell
3 hjälpsamhetsröster 3 hjälpsamhetsröster
5 av 5 stjärnor Omdömet skrevs för 1 vecka sedan

Har bott på flera hotell i central Göteborg och detta vinner. Centralt, stora rummen skön säng och fluffigt täcke, trevlig personal, fräsch frukost med mycket att välja på (även gluten- o laktosintolerant, inga problem att få fram soyaprodukter). Upplevde aldrig att något var slut vid frukosten utan det fylldes på hela tiden och det höll sig rent. Vid utcheckning fick... Mer 

Var detta omdöme till någon hjälp? Ja
Emelie J, Meeting & Marketing Manager på Radisson Blu Scandinavia Hotel, Gothenburg, svarade på det här omdömet

Hej Ragge24, och tusen tack för din trevliga kommentar! Det glädjer mig att ni hade en fin vistelse hos oss och att ni uppskattade våra stora rum och sköna sängar samt personalen och vår stora frukostbuffé. Vi hoppas att vi ses snart igen och hälsar er varmt välkomna åter! Vänliga hälsningar Emelie Johansson Mer 

Stockholm, Sverige
Nybörjarrecensent
4 omdömen 4 omdömen
1 hjälpsamhetsröst 1 hjälpsamhetsröst
1 av 5 stjärnor Omdömet skrevs för 2 veckor sedan

Jag hade bokat ett rum via SAS Eurobonus för två vuxna. Eftersom att man inte kan boka barn eller fler personer än två så ringde till hotellet i förväg för att ändra det till 1 vuxen och två barn. Bemötande jag fick av den personen som svarade var uttråkat och stressat, det kändes som om att man var en belastning... Mer 

Var detta omdöme till någon hjälp? Ja 1
Emelie J, Meeting & Marketing Manager på Radisson Blu Scandinavia Hotel, Gothenburg, svarade på det här omdömet

Hej Joachim E, och stort tack för din feedback. Jättetråkigt att höra att ni blev illa bemött när ni ringde till oss och att detta ledde till att ni valde att avboka er övernattning. För oss är det viktigt att alltid leverera den bästa servicen med en professionell attityd - inget annat! Jag hoppas att ni är villiga att ge... Mer 

Västra Götalands län, Sverige
Recensent
8 omdömen 8 omdömen
4 omdömen om hotell
1 hjälpsamhetsröst 1 hjälpsamhetsröst
4 av 5 stjärnor Omdömet skrevs för 3 veckor sedan

stora fina rum vi hade en junirosvit, för oss 4. det enda som var en besvikelse var det vi beställde till rummet ett exotiskt fruktfat och choklad, till oss fick fem små frukter för 300 kr tyckte jag var ganska lite och någon choklad fick vi inte. tyvärr får jag skylla mig själv för jag påpekade inte om det.

Var detta omdöme till någon hjälp? Ja
Emelie J, Meeting & Marketing Manager på Radisson Blu Scandinavia Hotel, Gothenburg, svarade på det här omdömet

Hej snugglas, och stort tack för att du tagit dig tid att dela din feedback med oss. Tråkigt att höra att ni inte fick den choklad ni beställd till rummet samt att fruktfatet inte motsvarade era förväntningar. Jag hoppas att vi får en chans att gottgöra er nästa gång ni besöker oss. Kul att ni trivdes i övrigt och ni... Mer 

Malmö
Inläggsskribent
12 omdömen 12 omdömen
9 hjälpsamhetsröster 9 hjälpsamhetsröster
3 av 5 stjärnor Omdömet skrevs för 3 veckor sedan

All heder åt personalen - förutom den person som glömt tömma papperskorgen i badrummet vid ankomsten. Frukosten sämre än vid tidigare besök. Endast 1 sorts juice och bacon, "äggröra" osv var knappt ljummet. Läget är förstås oslagbart och rummet hade vad man kunde begära. Förstår dock inte varför man snålar med teskedarna - 2 koppar och 1 sked.

Var detta omdöme till någon hjälp? Ja
Emelie J, Meeting & Marketing Manager på Radisson Blu Scandinavia Hotel, Gothenburg, svarade på det här omdömet

Hej Eva M, och stort tack för att du tagit dig tid att skriva en kommentar. Jag beklagar att städningen inte var väl utförd i rummet ni bodde i, att det saknades en tesked till kopparna samt att frukosten inte levde upp till förväntningarna. Däremot glädjer det mig att ni uppskattar vår trevliga personal och att ni hade en trevlig... Mer 

Linköping, Sverige
Inläggsskribent
19 omdömen 19 omdömen
18 omdömen om hotell
8 hjälpsamhetsröster 8 hjälpsamhetsröster
3 av 5 stjärnor Omdömet skrevs den mars 10 2015

Vi bokade ett standardrum som visade sig vara ett spatiöst rum, ca 30 kvm, med två fåtöljer och bord. Rent och fint med gott om plats för väskor. Även badrummet hade gott om plats för alla mina sminkgrejor vilket jag uppskattar. Badkar är trevligt, tycker jag, då jag är van med det hemifrån. Själva hotellet är gigantiskt, ganska opersonligt, om... Mer 

Var detta omdöme till någon hjälp? Ja
Emelie J, Meeting & Marketing Manager på Radisson Blu Scandinavia Hotel, Gothenburg, svarade på det här omdömet

Hej Lena H, och stort tack för att du tog dig tid att skriva en kommentar. Dina åsikter är viktiga för oss och det är tråkigt att läsa att du upplevde hotellet och personalen som opersonliga. Vi tar till oss av detta och jobbar aktivt med att vår personal ska leverera sann "Yes I Can"-service. Däremot är det jättekul att... Mer 

361 bilder på det här hotellet

Bilder från resenärer: Se vad resenärer som du såg

Visade
Alla bilder från resenärer (309)
Visade
Rum/svit (111)
Visade
Badrum (32)
Visade
Hotell och övriga anläggningar (58)
Visade
Utsikt från rummet (16)
Visade
Äta middag (11)
Visade
Pool/strandområde (1)
Visade
Annat (80)

Bilder från ledningen: Sköts av verksamhetens ansvariga

Visade
Alla bilder från ledningen (52)
Visade
Pool/strandområde (1)
Visade
Rum/svit (14)
Visade
Badrum (4)
Visade
Hotell och övriga anläggningar (6)
Visade
Äta middag (2)
Visade
Affärscentrum/verksamhetsrum (3)
Visade
Annat (22)
Andra hotell som du kanske också gillar …
Incheckning Utcheckning
Prissätt din vistelse

Bekvämligheter