Vi ser att du använder en webbläsare som vi inte stöder. Webbplatsen kanske därför inte visas som den ska.
Vi stöder följande webbläsare:
Windows: Internet Explorer, Mozilla Firefox, Google Chrome. Mac: Safari.

Scandic Sergel Plaza

Brunkebergstorg 9 | Box 16411, Stockholm 10327, Sverige
Bekvämligheter
Scandic Sergel Plaza
De bästa priserna för din vistelse
Ange datum för att hitta de bästa priserna
Incheckning Utcheckning
Visa priser
Jämför priser från de mest populära resesidorna
och 5 sidor till!
Rankad som nummer 88 av 158 hotell i Stockholm
Ett omdöme som nyligen har lagts till
4 av 5 stjärnor Omdömet skrevs den januari 10 2015
bennety Fagersta, Sverige
Skriv ett omdöme

631 omdömen från resenärer

Medlemsbetyg
    87
    258
    201
    66
    19
Se omdömen för
128
177
35
178
Betygsöversikt
  • Läge
    4,5 av 5 stjärnor
  • Sovkvalitet
    3,5 av 5 stjärnor
  • Rum
    3 av 5 stjärnor
  • Service
    4 av 5 stjärnor
  • Standard
    3,5 av 5 stjärnor
  • Renlighet
    3,5 av 5 stjärnor
Tips från resenärer hjälper dig att välja rätt rum.   Rumstips (11)
Datum | Betyg
  • Arabiska först
  • Danska först
  • Engelska först
  • Finska först
  • Franska först
  • Indonesiska först
  • Italienska först
  • Japanska först
  • Nederländska först
  • Norska först
  • Polska först
  • Portugisiska först
  • Ryska först
  • Spanska först
  • Svenska först
  • Turkiska först
  • Tyska först
  • Ospecificerat
  • Alla senaste på svenska
Svenska först
Det finns nyare omdömen om Scandic Sergel Plaza
Visa de senaste omdömena
Fagersta, Sverige
Proffsrecensent
23 omdömen 23 omdömen
10 omdömen om hotell
6 hjälpsamhetsröster 6 hjälpsamhetsröster
4 av 5 stjärnor Omdömet skrevs den januari 10 2015 från mobil enhet

mycket bra läge, nära till det mesta. Rummen börjar bli lite slitna, men inget som störde mig eftersom dom var välstädade. Mycket bra och trevlig personal under min vistelse. Frukosten var bra och mycket att välja på. Inga problem med sittplatser.

Var detta omdöme till någon hjälp? Ja 1
SergelPlaza, Guest Relations Manager på Scandic Sergel Plaza, svarade på det här omdömet

Hej bennety Tack för att du tog dig tid att skriva om vårt hotell och din upplevelse. Härligt att höra att städning var på topp då detta är vår ambition. Personalen är något vi får mycket beröm för och jag uppskattar att du också nämner detta. Hjärtligt välkommen tillbaka! Varma hälsningar. Helen de Boer Guest Relations Manager Mer 

Nybörjarrecensent
5 omdömen 5 omdömen
4 omdömen om hotell
4 av 5 stjärnor Omdömet skrevs den januari 5 2015

Ett bra hotell som ligger perfekt till i Stockholm. Bra service i receptionen. Frukosten är numera mycket bra! Har tidigare varit oerhört trångt och allt har varit slut på buffén men nu är det i mycket hög klass.

Var detta omdöme till någon hjälp? Ja
SergelPlaza, Guest Relations Manager på Scandic Sergel Plaza, svarade på det här omdömet

Hej PatrikR Jag är väldigt tacksam att du har tagit dig tid att skriva om senaste vistelsen hos oss på Scandic Sergel Plaza. Det var roligt att höra att frukosten och framförallt personalen levde upp till förväntningarna denna gång. Stort tack och välkommen tillbaka! God fortsättning på den nya året. Helen de Boer Guest Relations Manager Mer 

Stockholm, Sverige
1 omdöme
4 av 5 stjärnor Omdömet skrevs den december 21 2014

Hotell inom bekvämt gångavstånd från tåget. Vänlig och kompetent personal får en att känna sig välkommen. Lokalerna har några år på nacken men nästan alla rum jag haft har varit mycket bra! Tumme upp!

Omdömen sammanställs i samarbete med ScandicHotels.com

Var detta omdöme till någon hjälp? Ja
SergelPlaza, Guest Relations Manager på Scandic Sergel Plaza, svarade på det här omdömet

Kära Itbisak Tack för en fantastiskt trevlig återkoppling av vår duktiga personal och trevliga rum. Jag önskar en fortsatt God Helg och hoppas vis ses snart igen! Varma hälsningar, Helen de Boer Guest Relations Manager Mer 

Nässjö, Sverige
Inläggsskribent
14 omdömen 14 omdömen
5 omdömen om hotell
2 hjälpsamhetsröster 2 hjälpsamhetsröster
4 av 5 stjärnor Omdömet skrevs den december 19 2014

Saknade kylskåp o vattenkokare på rummet. Jätteskönt sängar God och varierande frukostbuffé. Trevlig o serviceminded personal. Kan tänka mig att bo här igen när jag besöker Stockholm. Gångavstånd till Gamla Stan och just då var det trevlig Julmarnad med stort utbud av alla dess sorter.

Var detta omdöme till någon hjälp? Ja
SergelPlaza, Guest Relations Manager på Scandic Sergel Plaza, svarade på det här omdömet

Kära Martachristina Underbart att ni trivdes så bra mitt i city. Vi har olika rumstyper så det bara att begära ett Superior rum nästa gång så får ni både vattenkokare och kylskåp och safe m.m. Jag hoppas vi ses snart igen. Trevlig Jul och Nyår! Helen de Boer Guest Relations Manager Mer 

Örebro, Sverige
1 omdöme
3 av 5 stjärnor Omdömet skrevs den december 17 2014

Suveränt läge på hotellet mitt i centrum av Stockholm till ett ok pris. Trevlig personal, suverän mat i restaurangen och en bra frukostbuffe. Det negativa som finns att säga är att hotellet känns slitet. Rummet var väl städat men gav ändå ett slitet intryck, samma med badrummet. Skulle behövas en uppfräschning.

Omdömen sammanställs i samarbete med ScandicHotels.com

Var detta omdöme till någon hjälp? Ja
SergelPlaza, Guest Relations Manager på Scandic Sergel Plaza, svarade på det här omdömet

Käre Per C, Tack för ditt omdöme om vårt hotell. Jag är så glad att höra att vår personal tog väl han om dig och att frukosten fungerade som förväntat. Viss är hotellet lite slitet nu men helt och rent ska det självklart vara och det var skönt att förstå att vi lyckats med detta. Välkommen tillbaka och Gott Nytt... Mer 

Trelleborg
Proffsrecensent
23 omdömen 23 omdömen
9 omdömen om hotell
5 hjälpsamhetsröster 5 hjälpsamhetsröster
4 av 5 stjärnor Omdömet skrevs den december 15 2014

Hotellet börjar bli slitet och i behov av uppfräschning, men det perfekta läget tilltalar oss. Nära till allt vi brukar besöka. Som vanligt trevlig personal och restaurangens mat också av hög klass. Här trivs vi

Var detta omdöme till någon hjälp? Ja
SergelPlaza, Guest Relations Manager på Scandic Sergel Plaza, svarade på det här omdömet

Kära Margreth och Jan Mårtensson, Ett stort tack för det fina betyget och trevliga kommentarerna! Jag hoppas på en fridfull och mysig Jul ledighet. Varma hälsningar Helen de Boer Guest Relations Manager Mer 

Figeholm, Sverige
Inläggsskribent
20 omdömen 20 omdömen
4 omdömen om hotell
12 hjälpsamhetsröster 12 hjälpsamhetsröster
3 av 5 stjärnor Omdömet skrevs den december 12 2014

Hotellet med inredning är från 80-talet. Sanitetsutrymmens behöver ffa renoveras. Servicen är god, här arbetar proffs. Rummen i övrigt är rena men i behov av uppfräschning. Jag har bott här flera gånger och noterat en omotiverad höjning av priserna senaste halvåret/året i förhållande till andra centrala hotell med bättre standard i samma kedja. Restaurangen är i minsta laget och det... Mer 

Var detta omdöme till någon hjälp? Ja
SergelPlaza, Guest Relations Manager på Scandic Sergel Plaza, svarade på det här omdömet

Hej Karin C. Tusen tack för dina kommentarer och feedback. Jag kan inte annat än hålla med dig i det mesta. Visst känner man av 80 talet ännu men jag blir verkligen glad att vår duktiga personal överväger detta och att det är rent och fräscht. När det gäller priserna är det nog snarare så att höstens beläggning är så... Mer 

Stockholm County, Sweden
1 omdöme
3 av 5 stjärnor Omdömet skrevs den december 8 2014

Sergel Plaza kunde lika gärna ligga längs med E4 i någon svensk mindre stad. Det ger en känsla av att vara byggt enligt Scandics ritning 1a för standardhotell på 80-talet. Det som är bra är läget, om man nu ska vara i den här delen av stan, annars finns det bättre och trevligare hotell i Stockholm. På helgen vi var... Mer 

Omdömen sammanställs i samarbete med ScandicHotels.com

Var detta omdöme till någon hjälp? Ja
SergelPlaza, Guest Relations Manager på Scandic Sergel Plaza, svarade på det här omdömet

Hej Tobias J. Tack för dina kommentarer både positiva men också negativa. Du har helt rätt i att hotellet byggdes om på 80-talet dock inte enligt Scandics Standards. Hotellet invigdes som affärshotell 1984 och bandet klipptes av prinsessan Lilian i närvaro av hennes make prins Bertil. Operatör vid denna tidpunkt var Reso Hotels (del av Reso AB) och direktör var... Mer 

418 bilder på det här hotellet

Bilder från resenärer: Se vad resenärer som du såg

Visade
Alla bilder från resenärer (125)
Visade
Hotell och övriga anläggningar (25)
Visade
Rum/svit (38)
Visade
Badrum (12)
Visade
Äta middag (7)
Visade
Utsikt från rummet (6)
Visade
Affärscentrum/verksamhetsrum (1)
Visade
Annat (36)

Expertbilder: Tagna av TripAdvisors reseexperter

Visade
Alla expertbilder (271)
Visade
Bekvämligheter (21)
Visade
Svit Le Corbusier (39)
Visade
Svit Pinto (52)
Visade
Restauranger och barer (19)
Visade
Enkelrum i budgetklass (27)
Visade
Standardrum (27)
Visade
Superior Plus-rum (32)
Visade
Superior-rum (27)
Visade
Hotellet (27)

Bilder från ledningen: Sköts av verksamhetens ansvariga

Visade
Alla bilder från ledningen (22)
Visade
Hotell och övriga anläggningar (11)
Visade
Rum/svit (6)
Visade
Badrum (1)
Visade
Äta middag (2)
Visade
Affärscentrum/verksamhetsrum (2)
Andra hotell som du kanske också gillar …
Incheckning Utcheckning
Prissätt din vistelse

Bekvämligheter